مرگ 101 نفر بر اثر کرونا در شوشتر / افزایش آمار کرونا در شهرستان نگران کننده است


مرگ 101 نفر بر اثر کرونا در شوشتر / افزایش آمار کرونا در شهرستان نگران کننده است

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 101 نفر از همشهریان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند . روند افزایشی بیماری در روزهای اخیر نگران کننده است و در صورت تداوم بی توجهی ها به پروتکل های بهداشتی روزهای مرگباری را پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش خبرآنلاین از شوشتر؛ دکتر مجتبی کلانتر افزود: تاکنون تست کرونا ۳۵۱۶ نفر در شهرستان شوشتر مثبت شده است که ۵۶ درصد آمار مبتلایان مربوط به آقایان و ۴۴ درصد دیگر به بانوان تعلق دارد.

وی خاطر نشان کرد: ۷۳ درصد از مبتلایان در نقاط شهری سکونت دارند و سهم مناطق روستایی ۲۶ درصد است که این آمار با توجه به گسترده بودن ارتباطات در مناطق شهری بیان کننده تاثیر مستقیم کاهش فاصله اجتماعی در شیوع این بیماری است.

دکتر کلانتر تصریح کرد: در ابتدای شیوع بیماری میانگین سنی مبتلایان در شهرستان حدود ۵۴ سال بود. اما بر اساس آخرین بررسی های انجام شده توسط کارشناسان اپیدمیولوژی این دانشکده میانگین سنی به ۳۳ سال رسیده است .

این موضوع بیانگر بی توجهی جوانان به تذکرات بهداشتی است. متاسفانه مواردی همچون دورهمی های دوستانه، تجمع در پارک ها و استعمال قلیان جزو مهمترین راه های انتشار ویروس می باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار داشت: میانگین سنی فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹در شهرستان ۶۰ سال می باشد و از نظر فراوانی بیشترین آمار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال می باشد که ۴۴ درصد از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: کاهش حساسیت های مردم در هفته های اخیر نسبت به بیماری که در قالب مسافرت و شرکت در مراسمات تجلی پیدا کرد ، به خوبی در افزایش آمار بیمار در روزهای گذشته ، خود را نشان داده است. اگر این بی توجهی ها ادامه یابد بی تردید روزهای مرگباری را پیش رو خواهیم داشت.

48

کد خبر 1430783

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟