42 هزار متقاضی ورود به رشته تربیت بدنی داشتیم


42 هزار متقاضی ورود به رشته تربیت بدنی داشتیم

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم از رشد چشمگیر متقاضیان ورود به رشته‌های علوم ورزشی و تربیت بدنی خبر داد و گفت: امسال 42 هزار متقاضی ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی داشتیم.

42 هزار متقاضی ورود به رشته تربیت بدنی داشتیمعلی شریف نژاد، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم استفاده از کارشناسان تربیت بدنی در محیط های آموزشی، اظهار کرد: علوم ورزشی جنبه‌های مختلفی دارد که بخشی از آن عملی و بخشی دیگر علمی است.

او افزود: بسیاری از کارشناسان تربیت بدنی در بحث‌های عملی فعالیت‌های خوبی دارند، اما در بخش‌های علمی و حرکت کردن مطابق علم روز دنیا با چالش‌ها و مشکلاتی رو به رو هستند. کارشناسانی که در هر دو بعد علمی و فنی بتوانند فعالیت کنند و خود را به روز نگاه دارند، در مجامع کاری بیشتر استفاده خواهند شد.

شریف نژاد تصریح کرد: امسال در کمال ناباوری ۴۲ هزار متقاضی ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی داشتیم که مقایسه این عدد نسبت به سال‌های گذشته نشان از رشد چشمگیر آن دارد. این رشته به خوبی توانسته است جایگاه خود را در سطح جامعه پیدا کند و ظرفیت ها را بروز افزایش دهد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم ادامه داد: امیدوارم در آینده بتوانیم از ظرفیت دانشجویان و نیرو‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی در جامعه استفاده کنیم.

شریف نژاد ادامه داد: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تمام فعالیت‌های دوازدهمین همایش بین المللی را به لحاظ اجرایی و علمی انجام داده بود و تمام مقالات ارسال شده به پژوهشگاه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است، اما فرآیند اجرای آن به علت شیوع کرونا متوقف و به زمان مناسب‌تری موکول خواهد شد.

بیشتر بخوانید

افزایش بی سابقه متقاضیان ورود به رشته‌های ورزشی

او گفت: طبق برنامه ریزی‌های پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، همایش‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد و برگزاری مجازی این رویداد فرصتی را برای ما ایجاد کرد تا ۱۰ نفر از استادان خارجی برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کنند.

شریف نژاد یادآوری کرد: برنامه ریز‌های لازم برای برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی انجام شده است و تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟