البرز مهیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی


البرز مهیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

کرج – ایرنا - مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با شیوع بیماری کرونا همراه شده اما مردم فهیم و انقلابی استان البرز در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس با رعایت پروتکل های اجتماعی و بهداشتی این بار هم مهیا هستند تا مسوولیت پذیری و تعهد به آرمانهای انقلاب را در پای صندوقهای رای متجلی سازند.

این روزها گروه ها، تشکل ها و نهادهای انقلابی در رسانه های جمعی و فضای مجازی با انتشار بیانیه های جداگانه مردم انقلابی شهرستان های کرج ، اشتهارد و فردیس را به حضور آگاهانه توام با رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه ترغیب می کنند.

حضور حماسی در این رویدادسیاسی اجتماعی در واقع تکمیل پازل انتخاباتی برای تعیین تکلیف تنها کرسی باقیمانده این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی به شمار می رود.

سپاه، بسیج ، استانداری البرز ، فرمانداران کرج ، اشتهارد و فردیس و سایر تشکل ها با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات ، از قشرهای مختلف این مناطق خواستند با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیری از کرونا بار دیگر امید دشمنان اسلام را به یاس مبدل کنند.

در این حال در مدت یک هفته تبلیغ نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس گروه های اجتماعی مردم را به حضور در انتخابات فرا خواندند ضمن آنکه هریک از گروه ها و هواداران به نفع کاندیداهای مورد نظر به تبلیغ پرداختند.

از سوی دیگر دستگاه های مسوول از جمله استانداری البرز، فرمانداری های کرج ، اشتهارد و فردیس به همراه نیروی انتظامی با اتخاذ تمهیدات لازم ، زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور فراهم کرده اند.

تامین امنیت انتخابات توسط پلیس و دستگاه های امنیتی ، آماده سازی تیم های بازرسی و اجرایی انتخابات از مهمترین اقدامات شکل گرفته در ساعات قبل از برگزاری انتخابات در استان البرز است .

همچنین سایر دستگاه های اجرایی در کنار مسوولان اجرایی استان البرز امکانات لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم ، پرشور همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی اختصاص داده اند.

برگزاری این مرحله از انتخابات افزون بر نیازهای یک انتخابات درزمان عادی با تدابیر بهداشتی و الزامات روزگار کرونایی همراه شده است.

البرز دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و پس از انتخاب " مهدی عسگری " برای حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس، " علی حدادی" برای حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ،نظرآباد و طالقان این روزها با آغاز زمان رسمی تبلیغات نامزدهای دومین دور یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتظار سرنوشت کرسی سوم به سر می برد.

براساس قانون انتخابات در حوزه‌هایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، فقط افرادی مجاز به رأی دادن هستند که در مرحله نخست نیز در همان حوزه‌ها رای داده باشند. البته فردی که در دوره نخست انتخابات مجلس رای نداده است، می‌تواند در دور دوم رای‌گیری در هر حوزه انتخابیه رای خود را به صندوق بیندازد.

علاوه بر این مفاد قانونی شیوع بیماری ویروسی کرونا نیز شرایط خاصی را برای دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده به گونه ای که تبلیغات نامزدها در مرحله دوم فقط در فضای مجازی امکان پذیر بود.

زمان فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی هشت روز قبل از اخذ رای یعنی پنجشنبه ۱۳ شهریور شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۰ شهریور تعیین شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید براینکه تمام شعب اخذ رای در این استان تا قبل از روز اخذ رای ضد عفونی می شود گفت: مردم استفاده از ماسک در شعب اخذ رأی را فراموش نکنند.

نورمحمد فردی افزود: ۱۵ هزار و۴۳۶ نفر وظیفه اجرا، بازرسی و نظارت بر انتخابات پیش رو را به عهده دارند و دور دوم انتخابات مجلس یازدهم از هشت صبح جمعه (۲۱ شهریور) آغاز و تا ۶ عصر ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم در زمان حضور در شعب رأی اندیشیده شده، افزود: یک روز قبل از برگزاری انتخابات ۹۰۸ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ضدعفونی می‌شوند.
فردی گفت: از رأی دهندگان تقاضا می‌شود با خودکار شخصی در شعب حضور یابند و استفاده از ماسک را هم فراموش نکنند.
رییس ستاد انتخابات استان البرز اضافه کرد: البته اگر رأی دهندگان ماسک به همراه نداشته باشند هم دست اندرکاران برگزاری انتخابات در اختیار آنها قرار می‌دهند.
فردی تاکید کرد: همه کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی قبل از تاریخ ۲۱ شهریور سال ۱۳۸۱ متولد شده اند می‌توانند در شعب اخذ رأی حاضر شوند.

برای اخذ رای نیازی به اثر انگشت نیست

بنا به گفته معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج مشکلی برای برگزاری انتخابات روز جمعه بیست و یکم شهریور در حوزه انتخابیه کرج شامل شهرستان های اشتهارد، فردیس و کرج نیست.

غفور قاسم پور تاکید کرد: هنگام اخذ رای نیازی به استفاده از استمپ و اثر انگشت نیست و مشارکت کنندگان علاوه برداشتن ماسک باید از خودکار شخصی استفاده کنند.

وی اظهارداشت: تلاش کردیم شرایط را به گونه‌ای فراهم آوریم تا مشارکت کنندگان به لحاظ فضای امنیتی، اجتماعی و شرایط خاص بیماری کرونا و مشکلاتی که افراد را درگیر کند اطمینان خاطر داشته باشند.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج اعلام کرد که طرح فاصله گذاری اجتماعی در شعب اخذ رای این استان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا به اجرا درمی آید.

غفور قاسم پور گفت : شیوع کرونا روند برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم و تبلیغات نامزدها را نیز کمی متفاوت تر از گذشته ساخته است.

فرماندار کرج همچنین از پیش بینی و توزیع ۳۵ هزار ماسک در شعب اخذ رای خبر داد و گفت: حوزه انتخابیه کرج شامل شهرستان‌های کرج، اشتهارد و فردیس در دور اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۰۴ شعبه در کرج و آسارا، ۱۵۶ شعبه در فردیس و ۴۸ شعبه در اشتهارد فعال بود که این شعب نیز در دور دوم آماده برگزاری انتخابات شده است.

وی افزود: شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرحله دوم مدنظر مجریان و عوامل برگزار کننده انتخابات قرار گرفته و تمام نیازها در این زمینه نیز احصاء شده و در حال تامین و آماده سازی است.

البرز مهیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

حضور سه هزار نیروی پلیس در انتخابات دور دوم کرج

فرمانده انتظامی البرز گفت: تمهیدات لازم در بخش انتظامی و ترافیکی برای برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان پیش بینی شده است.

سردار عباسعلی محمدیان افزود : پلیس استان البرز در کنار سایر دستگاه های متولی در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و آرام فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی با حضور پرشور و انقلابی خود بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای ( مدظله العالی) لبیک گفته و با خلق حماسه سیاسی گام بلندی را در پیشبرد اهداف انقلاب بر خواهند داشت.
محمدیان خاطرنشان کرد که حضور پرشور مردم فهیم استان البرز در پای صندوق های اخذ رای مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و بدخواهان نظام اسلامی ایران و ازسوی دیگر موجب خرسندی دوستداران جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه پلیس استان البرز با آمادگی کامل و مشارکت و همکاری مردم امنیت انتخابات را تأمین می کند، گفت: فرماندهی انتظامی استان البرز، ضمن تأکید دوباره بر نقش بسیار مهم و ارزشمند انتخابات در پیشبرد دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی، از عموم امت بیدار و همیشه در صحنه به ویژه جوانان دعوت می کند تا با حضور گرم و فعال خویش در انتخابات شرکت کنند.
سردار محمدیان افزود : شرکت پرشور مردم درانتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شهریورماه جاری با انتخاب افراد اصلح، موجبات عظمت و شوکت نظام اسلامی را بیش از پیش فراهم آورده و تبلیغات دشمنان جمهوری اسلامی را همچون گذشته، خنثی خواهد کرد.
وی افزود: بیش از سه هزار نیرو ی پلیس درشهرهای کرج ، فردیس و اشتهارد ، امنیت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برعهده دارند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد که ۱۱۵ نامزد در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند.

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله اول " مهدی عسگری" و " علی حدادی " به ترتیب به عنوان نمایندگان مردم از حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد و حوزه انتخابیه طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس که دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است رقابت بین " فاطمه آجرلو" و " علیرضا عباسی" به مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کشانده شد.

حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد مشمول شرایط قانونی برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و تا به این لحظه شورای نگهبان ۲۱ شهریورماه را زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است.

در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرج سه هزارنفر مامور محافظت از صندوق های اخذ رای بودند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح روز جمعه دوم اسفندماه سال ۹۸ در سراسر کشور برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...