575 میلیارد ریال به بخش آب و خاک کشاورزی استان مرکزی اختصاص یافت


575 میلیارد ریال به بخش آب و خاک کشاورزی استان مرکزی اختصاص یافت

اراک - ایرنا - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 575 میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین، مرمت قنوات و ساماندهی اراضی کشاورزی این استان اختصاص یافت.

«فرزاد کوهدانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۹۸ میلیارد ریال از این اعتبارات در راستای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب به اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان مرکزی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود با تخصیص این منابع مالی سامانه آبیاری تحت فشار در سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شود.

وی ادامه داد: ۱۶۲ هزار هکتار اراضی مستعد اجرای طرح‌های سامانه آبیاری نوین در بخش کشاورزی استان مرکزی وجود دارد که تاکنون این طرح در ۶۷ هزار هکتار اجرایی شده‌است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۹۱ میلیارد ریال اعتبار امسال از محل اعتبارات تملک دارایی نیز امسال برای اجرای مرمت قنوات و انتقال آب به بخش کشاورزی این استان اختصاص یافته‌ است.

کوهدانی گفت: ۳۳ میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌ ابلاغ شده به استان مرکزی برای مرمت قنوات و ۵۸ میلیارد ریال برای اجرای کانال گذاری و پوشش انهار در بخش کشاورزی استان اختصاص یافته و با تخصیص این اعتبارات پیش‌بینی می‌شود ۱۳ کیلومتر کانال گذاری و پوشش انهار در بخش کشاورزی استان انجام شود.

وی ادامه داد: ۸۶ میلیارد ریال اعتبار نیز امسال از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری برای مرمت و لایروبی قنوات بخش کشاورزی استان مرکزی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود با تخصیص این این اعتبارات ۳۰ کیلومتر از قنوات استان لایروبی و مرمت شود.

استان مرکزی با ۹۰ هزار بهره‌بردار در زمره ۱۰ استان برتر کشور در فعالیت‌های کشاورزی است.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟