پرونده کشتارگاه جونقان؛ در مرحله تجدیدنظر


پرونده کشتارگاه جونقان؛ در مرحله تجدیدنظر

مدیرکل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: رسیدگی به پرونده واگذاری و خصوصی‌سازی غیرقانونی کشتارگاه جونقان به عنوان بزرگترین گشتارگاه خاورمیانه در دستور کار قرار گرفت، قیمت واقعی این کشتارگاه حدود 100‌ها میلیاردتومان بود که به قیمت 15 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده بود، این مسئله مورد تعقیب کیفری قرار گرفت و پرونده در مرحله تجدیدنظر است.

احمدرضا بهرامی ۲۰ شهریورماه در دیدار مدیران دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه چهارمحال و بختیاری با رئیس قوه قضاییه، با بیان اینکه ۱۷ حوزه قضایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: در چارچوب قضایی باید ۳۲۳ نفر به‌کارگیری شود، اما در حال حاضر تنها ۱۹۰ قاضی در چارچوب قضایی استان وجود دارد و ۴۰ درصد چارچوب قضایی بلاتصدی است.

مدیرکل دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۵۲ درصد پست‌های سازمانی مجموعه دادگستری استان نیز بلاتصدی است، اما تلاش شده با رفع نواقص و کمبودها قانون به درستی اجرا شود و مردم طعم عدالت را بچشند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۳۳۶ هزار پرونده به شعبه‌های مختلف مجموعه دادگستری وارد شده است، گفت: این عدد نسبت به سال ۹۷ یک درصد افزایش داشته است که به طور میانگین هر قاضی به ۱۷۰۰ پرونده رسیدگی می‌کند میاگین رسیدگی به هر پرونده در کشور توسط هر قاضی ۱۳۰۰ نفر است.

بهرامی با اشاره به اینکه پرونده‌های مختومه در چهارمحال و بختیاری ۷ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: موجودی پرونده‌های استان در سال ۹۸ بیش از ۵۲ هزار پرونده بود، که حدود ۴۳ هزار و ۸۰ پرونده رسیدگی شد.

مدیرکل دادگستری چهارمحال و بختیاری در خصوص رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در استان، بیان کرد: به وضعیت ۱۰ هزار قطعه زمین در استان از سال گذشته رسیدگی و ۹۲۰ فقره ویلا و ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شد، همچنین ۱۹۴ هکتار از حریم رودخانه‌های استان آزادسازی شد.

وی با اشاره به وضعیت رسیدگی به واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای حل مشکلات این واحدها ۳۶ جلسه تشکیل و ۱۳۵ مصوبه در این راستا داشتیم که از پرونده‌های مهم می‌توان به حل مشکلات کارخانه حجاب و چینی همگام اشاره کرد.

بهرامی افزود: رسیدگی به پرونده واگذاری و خصوصی‌سازی غیرقانونی کشتارگاه جونقان به عنوان بزرگترین گشتارگاه خاورمیانه در دستور کار قرار گرفت، قیمت واقعی این کشتارگاه حدود ۱۰۰‌ها میلیاردتومان بود که به قیمت ۱۵ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده بود، این مسئله مورد تعقیب کیفری قرار گرفت و پرونده در مرحله تجدیدنظر است.

مدیرکل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های آموزش زوجین و تحکیم بنیان‌خانواده، گفت: با اجرای طرح تحکیم خانواده ۴۰ درصد دعاوی خانوادگی به صلح و سازش منجر شد که میانگین کشور ۱۸ درصد است.

وی بیان کرد: با ساماندهی ۲۳ موسسه داوری به ۱۴۵۰ پرونده رسیدگی که از این تعداد ۵۷۰ پرونده منجر به صلح و سازش شد.

بهرامی با بیان اینکه تمامی کمپ‌های غیرمجاز چهارمحال و بختیاری پلمب شد، عنوان کرد: همچنین تمام مراکز عمومی عرضه قلیان ساماندهی شد، همچنین اقداماتی در خصوص دستگری ارازل و اوباش و کشف خودروهای حامل قاچاق نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان رتبه هفتم در اختصاص مرخصی به زندانیان در ایام شیوع کرونا را دارد، عنوان کرد: قضات استان در سال‌جاری ۱۱۱۸ مورد بازرسی از زندان‌های استان انجام دادند و ۲۳۶ زندانی شامل عفو شدند، همچنین از۲۶۵ زندانی مربوط به مهریه و جرایم مالی ۱۹۶ زندانی آزاد شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403