جزییات تمهیدات بهداشتی روز انتخابات


جزییات تمهیدات بهداشتی روز انتخابات

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این که برای تمام حوزه‌های انتخابی یک کارشناس بهداشت عمومی در نظر گرفته شده است، گفت: تا تمام مسائل از جمله اینکه افراد با ماسک در شعب اخذ رای حاضر شوند، رعایت شود و ما نیز بازدیدهای مکرری خواهیم داشت.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به حضور دانشگاه علوم پزشکی برای اولین بار به عنوان عضو ستاد انتخابات، اظهارکرد: به دلیل بیماری کرونا باید تمهیداتی در حوزه‌های انتخابیه می‌اندیشیدیم تا کمترین خطر متوجه مردم باشد. مواردی که افراد درگیر با انتخابات در شعب اخذ رای با آن مواجه هستند، مربوط به مسائل حفاظت فردی و ماسک‌های‌شان است؛ این افراد باید تقریبا هر شش ساعت ماسک خود را تعویض کنند. پس با توجه به اینکه انتخابات ممکن است تا ۱۰ ساعت به طول بیانجامد، این افراد باید برای ۲ بار اقدام به تعویض ماسک‌های خود کنند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: همچنین برای چینش میزها و فاصله آنها برنامه ریزی شده است، ضمن اینکه گردش افراد در حوزه های انتخابیه باید کمترین تداخل را داشته باشد. نسبت به ورودی ها و خروجی های شعب اخذ رای هم تدابیری اندیشیده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برای بیمارستان ها نیز تدابیری اندیشیده شده است تا اعضای انتخابات بتوانند شعب سیار خود را با رعایت حفاظت فردی درون بیمارستان برده و پرستاران و بیماران هم در انتخابات مشارکت داشته باشند. خوشبختانه هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی که در یک گفت و گوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، عنوان کرد: از مردم می‌خواهم از خودکار شخصی خود استفاده کنند، ضمن این که مایع ضدعفونی کننده نیز برای شعب اخذ رای پیش بینی شده است. در هر صورت تمام این تدابیر اندیشیده شده است تا مردم عزیز کمترین نگرانی را داشته باشد و ان شاءالله به پای صندوق های رای بیایند و شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

ابول نژادیان با بیان این که برای تمام حوزه‌های انتخابی یک کارشناس بهداشت عمومی در نظر گرفته شده است، گفت: تا تمام مسائل از جمله اینکه افراد با ماسک در شعب اخذ رای حاضر شوند، رعایت شود و ما نیز بازدیدهای مکرری خواهیم داشت. همچنین اگر فردی ماسک نداشته باشد، تدابیری اندیشیده شده است که در همان حوزه ماسک در اختیار او قرار داده شود. همچنین شعب اخذ رای یک روز قبل از انتخابات ضدعفونی می شوند.

وی بیان کرد: توصیه مان مثل روزهای قبل این است که مردم حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را هم رعایت کنند. تدابیری اندیشیده شده است که کمترین تجمع را در شعب اخذ رای داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: وضعیت کرونا در شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه نسبت به روزهای قبل تغییر نکرده است و این شهرها قرمز نیستند و از این بابت نگرانی جدی نداریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر