اتاقی در جست‌وجوی هموارتر شدن راه ارتباطی صنعت و دانشگاه


اتاقی در جست‌وجوی هموارتر شدن راه ارتباطی صنعت و دانشگاه

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان از فراهم شدن فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی از طریق حضور در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: علاوه بر این زمینه بازدیدهای علمی اساتید و دانشجویان از این واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم شده است.

دکتر سیف‌الله سعدالدین در گفت‌وگو با ایسنا از هموارتر شدن حضور دانشگاهیان در واحدهای صنعتی و تولیدی از طریق اتاق حل مسئله خبر داد و اظهار کرد: این فرصت مطالعاتی از طریق "اتاق حل مسئله" که چندی است در استان شکل گرفته و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اتاق حل مسئله بسترهای لازم برای ورود دانشگاه به قلب صنعت را فراهم کرده ادامه داد: این مهم به توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و حل مشکلات مبتلابه صنعت و تولید کمک شایانی می‌کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که "اتاق حل مسئله" در این مدت مهمترین موانع و چالش‌های پیش روی صنعت را در چه دیده اظهار کرد: شکل‌گیری این اتاق زمینه حضور دانشگاهیان در صنعت و متعاقب آن ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات احتمالی واحدها را فراهم کرده است. بازدیدهای علمی همکاران ما از بخش صنعت به شکل‌گیری گفت‌وگوهای چندجانبه منجر شده و همکاران ما از دل این گفت‌وگوها به نتایج و راهکارهایی می‌رسند که ممکن است از چشم گردانندگان و مدیران این واحدها دور بماند.

وی با اذعان به اینکه بعد از شکل‌گیری اتاق زمینه حضور اعضای هیئت علمی در صنعت هموارتر شده افزود: علاوه بر این حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در واحدها و اجرای پروژه‌ها در این بخش نیز تسریع و روند عملیاتی‌تری به خود گرفته است.

سعدالدین با بیان اینکه مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در نمایی کلی به سه دسته قابل تقسیم هستند اضافه کرد: در این تقسیم‌بندی مشکلات واحدها را می‌توان در سه بخش تکنیکی، مدیریتی و مالی دسته‌بندی کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاهیان و پژوهشگران در رابطه با حل مسائل مالی واحدها می‌توانند، راهکار ارائه دهند افزود: البته مسائل مالی واحدها عمدتا ناشی از یک سری عوامل بیرونی است که خارج از دانشگاه‌ها است با اینهمه رائه راهکارهای گوناگون از سوی پژوهشگران می‌تواند به حل مسائل این بخش نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه همکاران ما در دیگر بخش‌ها با فراغ بال بیشتری می‌توانند به حوزه صنعت و تولید کمک کنند اظهار کرد: اتاق حل مسئله و همکاران و اعضای هیئت علمی دانشگاه، آمادگی دارند که در دو بخش مشکلات تکنولوژیکی و مدیریتی یاری‌گر فعالان حوزه تولید و صنعت باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صنعتگران و مدیران صنعتی می‌توانند مشکلات حوزه خود را احصاء و در اختیار دانشگاه قرار دهند گفت: این مسائل و مشکلات احتمالی می‌تواند موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا دانشجویان این دانشگاه باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه نگاه به آینده کمتر مورد توجه واحدهای صنعتی و تولیدی ما قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: پرداختن به این مهم در کنار دیگر مسائل و مشکلات واحدها در قالب طرح‌های پژوهشی می‌تواند بسیار راهگشا بوده و به صنعت در استان کمک کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول