خط ریلی خزر به خلیج فارس امسال برقرار می‌شود


خط ریلی خزر به خلیج فارس امسال برقرار می‌شود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم این بود که بتوانیم کریدور شمال به جنوب را تکمیل کنیم، گفت: در حال حاضر هم خط ریلی رشت به بندر کاسپین واقع در منطقه آزاد انزلی به فاصله 40 کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که خوشبختانه با تلاش‌های شرکت زیرساخت و وزارت راه و شهرسازی مسیر آماده شده تا این طرح نیز امسال به اتمام برسد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم ریل گذاری خط آهن رشت – کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دولت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای توسعه شبکه ریلی کشور، تکمیل شبکه‌های ریلی را در برخی از استان‌ها از آن محروم بودند، آغاز کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بعد از اینکه استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل شدند، هم اکنون استان‌های اردبیل، کردستان، چابهار به زاهدان به طول ۷۰۰ کیلومتر، اقلید به یزد در حال اتصال به شبکه ریلی هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم این بود که بتوانیم کریدور شمال به جنوب را تکمیل کنیم، ادامه داد: براین اساس اتصال خط آهن خلیج فارس به دریای خزر با هدف استفاده تمام کشورهای حاشیه خزر و حتی دسترسی آسان کشور چین برای انتقال بار به خلیج فارس، در دستورکار قرار گرفت.

نوبخت گفت: برای اتصال خط ریلی خزر به خلیج فارس، این ارتباط در محدوده قزوین قطع بود که خوشبختانه ارتباط ریلی قزوین به رشت برقرار شده و در حال حاضر هم خط ریلی رشت به بندر کاسپین واقع در منطقه آزاد انزلی به فاصله ۴۰ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که خوشبختانه با تلاش‌های شرکت زیرساخت و وزارت راه و شهرسازی مسیر آماده شده تا این طرح نیز امسال به اتمام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اعتبار ریل گذاری این مسیر از فصل مطلوبی تامین شده، تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل این قطعه نهایی رشت به کاسپین، بتوانیم در طول سالجاری مسیر ریلی خلیج فارس به دریای خزر را کامل کنیم.

وی افزود: با برقراری این اتصال غیر از اینکه شهر صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در گیلان می‌توانند بار خود را به اقصا نقاط کشور از طریق خط ریلی انتقال دهند، بلکه ارتباط جهانی نیز در این مسیر برقرار می‌شود زیرا کشورهای همسایه هم می‌توانند از این مسیر تردد کنند لذا از این جهت برای ما بسیار پراهمیت است.

معاون رئیس جمهور ضمن تبریک به ملت ایران به مناسبت توسعه خطوط ریلی کشور، خاطرنشان کرد: توسعه خدمات ریلی در همه جای کشور چه روی زمین و چه زیر زمین به صورت مترو(در شهرهای بزرگ نظیر تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد) در راستای اجرای بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که بر توسعه شبکه ریلی تاکید داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی