جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت ‌دیده خراسان رضوی بخشیده شد


جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت ‌دیده خراسان رضوی بخشیده شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 2 هزار و 600 میلیارد ریال برای امهال تسهیلات و بخشودگی سود و جریمه دیرکرد اقساط خسارت‌دیدگان حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان رضوی، حجت علی شایانفر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: این بخشودگی برای تسهیلات خسارت‌دیدگان حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی که سررسید تسهیلات آنها از اول مهر ماه ۹۶ لغایت ۳۱ شهریور ماه ۹۸ است، می‌باشد.
وی به بهره‌مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از کشاورزان استان اشاره کرد و ادامه داد: سقف تسهیلات دریافتی جهت بهره‌مندی از امهال تسهیلات، برداشته شده و بهره‌برداران خسارت دیده مشمول طرح تا هر سقفی از سود، کارمزد و جریمه دیرکرد معاف خواهند بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در مجموع و در طول سال گذشته ۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی و جبران خسارات مختلف اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: بر همین اساس حدود ‌۱۱ هزار نفر از تسهیلات و ۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر از کمک‌های بلاعوض بهرمند شده‌اند.
شایانفر با اشاره به وضعیت مناسب بارندگی در استان خراسان رضوی در سال زراعی گذشته ادامه داد: طی دو سال گذشته میزان بارندگی‌ها در این استان بیشتر از نرمال بوده است.
وی گفت: به رغم فواید بسیار بارندگی در وضعیت آب سطحی استان، ایجاد سیلاب‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف از جمله زیربنایی، کشاورزی و مسکن استان خسارت وارد کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از جمله اقدامات ستاد بحران استان را بازسازی بیش از ۳ هزار واحد مسکونی دانست و افزود: این واحدها که با اعتبار بلاعوض و منابع مدیریت بحران ساخته شد، طی هفته‌های آینده افتتاح می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال