فعالان اقتصادی تخفیف تعرفه خدمات بندری می گیرند


فعالان اقتصادی تخفیف تعرفه خدمات بندری می گیرند

بندرعباس- ایرنا- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان در راستای حمایت از بخش خصوصی برای فعالان اقتصادی در حوزه صادرات و واردات، تعرفه خدمات بندری در نظر گرفته است.

فرهاد منتصر کوهساری روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های عمرانی وتوسعه‌ای بندرشهید رجایی هرمزگان افزود: بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان کالا و همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا از مزیت‌های تخفیف تعرفه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی است.
وی بیان داشت: این تخفیف در بخش صادرات تا ۲۵ درصد و در ترانزیت ۵۰ درصد در نظرگرفته شده تا کالاهای بیشتری وارد بنادر کشور شده و به کشورهای هدف ترانزیت گردد.
بازدید از طرح توسعه بندر شهید رجایی، طرح‌های عمرانی بندری و همچنین بازدید از روند احداث سه پست اسکله نفتی از دیگر برنامه‌های معاون امور بندر و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به هرمزگان بود.
بندر شهید رجایی واقع در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس با ۳۶ پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته‌ترین ترمینالهای کانتینری کشور، با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم‌ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جابه جایی فرآورده‌های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت