386 ناظر شورای نگهبان بر انتخابات دور دوم مجلس سمیرم نظارت دارند


386 ناظر شورای نگهبان بر انتخابات دور دوم مجلس سمیرم نظارت دارند

اصفهان- ایرنا- رییس دفتر نظارت شورای نگهبان سمیرم گفت: 386 ناظر این شورا بر مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در این حوزه انتخابیه نظارت می‌کنند.

اسکندر پیرمرادیان روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ناظران این شورا از اولین لحظه شروع رای‌گیری تا پایان فرآیند شمارش و کنترل رای و صندوق‌ها در شعبه‌ها حضور خواهند داشت.

به گفته وی ناظران و سرناظران شورای نگهبان در ۶۵ شبعه رای‌گیری این منطقه حاضر می‌شوند تا نظارت دقیق در برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه در این مرحله داشته باشند.

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان سمیرم به حضور ناظران در صندوق‌های سیار اشاره و اضافه کرد: ۳۱ شعبه سیار در این مرحله در نظر گرفته شد که برای رای گرفتن از مردم به همه مناطق تجمعی و عشایری سرکشی خواهند کرد.

پیرمرادیان با بیان اینکه تمهیدات لازم بهداشتی، نظارتی و خدماتی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در این شهرستان فراهم شد، ادامه داد: شرایط انتخابات این مرحله به دلیل شیوع ویروس کرونا ویژه است اما مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

وی از سرناظران و ناظران آموزش دیده و باتجربه این شورا خواست با همت، دقت و سرعت در رصد فرآیند انتخابات مرحله دوم تخلف‌های احتمالی را گزارش دهند و اجازه ندهند حتی یک رای مردم شریف شهرستان خدشه دار شود.

در انتخابات دوم اسفندماه ۹۸، رحیم کریمی با پنج هزار و ۹۵۹ رای و اصغر سلیمی(نماینده مجلس دهم) با ۵ هزار و ۹۰۸ رای حایز کسب بیشترین آرا مردم این شهرستان شدند و به مرحله دوم راه یافتند.

در انتخابات دوره دهم، ۴۷ هزار سمیرمی واجد شرایط رای دادن بودند که حدود ۴۴ هزار نفر در آن دوره پای صندوق‌های رای آمدند.

حوزه انتخابیه مستقل سمیرم در استان اصفهان به مرکزیت سمیرم دارای چهار بخش، ۶ شهر و ۱۲۰ روستا و آبادی است که یک نماینده را راهی بهارستان خواهد کرد.

سمیرم با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۹۰ هزار جمعیت ثابت و عشایری است و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن معذرت خواهی زیبا و دلنشین برای آشتی و رفع کدورت ها