تاکید رئیس دادگستری شهرستان کلیبر بر رعایت حقوق عامه در توزیع آب


تاکید رئیس دادگستری شهرستان کلیبر بر رعایت حقوق عامه در توزیع آب

تبریز - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان کلیبر با اشاره به نیاز حیاتی به آب و حساسیت آن در جامعه، بر رعایت حقوق عامه در توزیع عادلانه آب تاکید کرد.

میرمهدی قریشی زاده روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم با موضوع مشکلات آب رودخانه سلین، مشکلات آب ییلاقات دامنه قلعه بابک و کوچ زنبوردارن، با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر تکلیف قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم، تشکیل جلسات شورا را در راستای همین هدف عنوان کرد و گفت: مشکلات اقتصادی حادث در جامعه نقش مهمی را در تشکیل پرونده های قضایی دارند و اگر این مشکلات مرتفع شود، بخش مهمی از ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش می یابد.
وی با اشاره به اهمیت آب و کشاورزی اظهار کرد: ادارات متولی آب حساسیت لازم را برای توزیع عادلانه آن برابر قانون به کار گیرند و از اقدامات سلیقه ای پرهیز کنند.

قریشی زاده اظهار امیدواری کرد مصوبات جلسه به خوبی اجرا و بخشی از مشکلات اهالی شهرستان حل شود.
جواد حقویردی‌پور، دادستان عمومی و انقلاب کلیبر نیز گفت: بیشتر پرونده های مطروحه در حوزه قضایی شهرستان مربوط به آب است.

وی افزود: این موضوع نیاز به هزینه کلان ندارد، بلکه مشکل در مدیریت موضوع است که امیدواریم با همکاری و هم افزایی مدیران مربوطه حل شود تا شاهد تشکیل پروندهای کمتری در این موضوع باشیم.
ممنوعیت کشت برنج در سال های آینده در حریم رودخانه سلین برای رعایت حقوق روستاهای پایین دست، برداشت لوله گذاری های بدون مجوز و اضافی از سرچشمه آب های دامنه قلعه بابک، و لزوم صدور مجوز برای کوچ زنبورداران و حمل کندوها به شهرستان از جمله مصوبات این جلسه بود.

شهرستان کلیبر با ۹۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال تبریز واقع است و یکی از مناطق بسیار مهم و بکر گردشگری ایران و آذربایجان به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ اول اردیبهشت + دانلود غزل حافظ