وقوع رگبار و وزش باد در برخی مناطق کشور


وقوع رگبار و وزش باد در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، وضعیت آب و هوای کشور در پنج روز آینده را تشریح کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور در پنج روز پیش رو، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ارتفاعات البرز در شمال استان های البرز، تهران و سمنان، همچنین نیمه غربی هرمزگان، برخی نقاط فارس، شمال بوشهر، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب و جنوب اصفهان، ابرناکی همراه با رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. روزهای شنبه و یکشنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال غرب و غرب سواحل شمالی کشور برقرار است.

وی افزود: همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه شدت بارش امروز در غرب هرمزگان، جنوب شرق و شمال فارس، جنوب اصفهان و ارتفاعات شمال شرق تهران پیش بینی می شود، ادامه داد: از امروز تا دوشنبه هفته آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: همچنین از امروز تا سه شنبه هفته آینده در شمال غرب و سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما و طی همین مدت در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. باید توجه کرد که نوسانات دمایی در این مناطق حدود ۳ تا ۶ درجه خواهد بود.

ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی تهران طی پنج روز آینده نیز گفت: امروز جمعه ۲۱ شهریور ماه هوای تهران صاف، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، پیش بینی می شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۱ و ۱۹ درجه سانتی گراد است که این دما تا روز شنبه، ۲۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه نیز آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده و حداکثر و حداقل دمای هوا به ترتیب ۳۱ و ۲۰ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. روز دوشنبه هوای تهران صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۹ و ۱۹ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. در روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه نیز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد بوده و حداکثر و حداقل دمای هوا ۳۱ و ۱۸ درجه سانتی گراد خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403