فعالیت تبلیغی 2400 مبلغ دینی دهه نخست ماه محرم در مازندران


فعالیت تبلیغی 2400 مبلغ دینی دهه نخست ماه محرم در مازندران

مازندران - حجت الاسلام شکریان گفت: در دهه نخست ماه محرم امسال دو هزار و 400 مبلغ دینی به فعالیت تبلیغی در مناطق مختلف مازندران پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران رسانه استان با اشاره به این که علیرغم تلاش دشمنان و برخی فرصت طلبان داخلی، عزاداری دهه نخست ماه محرم امسال با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در سراسر ایران اسلامی برگزار شد، گفت: هیأت های مذهبی امسال الگویی از قانون مداری، ولایت مداری و بصیرت را در صحنه عمل نشان دادند.

وی با بیان این که متأسفانه عده ای از همان ابتدا تلاش کردند هیأت های مذهبی و نیروهای انقلابی با بی قانون معرفی کنند، افزود: اما در صحنه عمل دیدیم هیأت های مذهبی در عمل به پروتکل های بهداشتی بسیار موفق تر از سایر بخش های کشور عمل کردند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که قانون مداری هیأت های مذهبی موجب رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی شد، ادامه داد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری عزاداری امسال صحنه تجلی شور و شعور حسینی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امسال سبک و شیوه جدیدی از عزاداری را کشورمان تجربه کردیم، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی ثابت کردند در تبعیت از رهبری و عمل به توصیه های بهداشتی مصمم تر از دیگران هستند.

وی با بیان این که شیوع عزاداری امسال بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان علیه دین، انقلاب و هیأت های مذهبی را خنثی کرد، ادامه داد: هدف دشمن در دروغ پردازی های رسانه اش تضعیف عزاداری حسینی و تخریب چهره عاشورائیان بود.

حجت الاسلام شکریان، رهنمودهای مقام معظم رهبری در عمل به توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا فتنه دشمن را خنثی کرد، بیان داشت: دشمن به بهانه شیوع ویروس کرونا تلاش کرد تا پروژه دین زدایی در کشور را عملیاتی کند که شکست خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امسال عزاداری ها کاملاً طبق نظر و توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، ادامه داد: تنها در مازندران نود سالن ورزشی و مدرسه برای عزاداری در اختیار هیأت های مذهبی قرار گرفت.

وی با اشاره به این که مردم ما خانه های خود را به حسینیه ای برای عزاداری امام حسین(ع) تبدیل کردند، تصریح کرد: به منظور رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بیش از دو هزار مکان برای برگزاری مناسب عزاداری به شبکه بهداشت و درمان استان معرفی شد.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت های تبلیغی روحانیان و مبلغان دینی در ایام ماه محرم تعطیل نشد و با قدرت ادامه پیدا کرد، افزود: در همین راستا دو هزار 400 مبلغ خواهر و برادر در سراسر استان به برنامه های تبلیغی خود پرداختند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که همه تلاش ما در دهه نخست ماه محرم کیفی سازی برنامه های تبلیغی و دینی بود، تصریح کرد: همچنین به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از 250 هزار ماسک در میان هیأت های مذهبی استان توزیع شد.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به برپایی هزار نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این به منظور نظارت و کنترل بر نحوه صحیح رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از هزار مورد بازدید از نحوه برگزاری عزاداری ها صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طبق بررسی های صورت گرفته بیش از 95 درصد فعالیت ها و برنامه ها در ماه محرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، گفت: مراسم ماه محرم امسال پاسخ محکمی به کسانی بود که تلاش کردند عزاداری برای امام حسین(ع) را به تعطیلی بکشانند./950//210/خ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان