خودسازی و مراقبت نفس؛ لازمه حرکت در مسیر طلبگی


خودسازی و مراقبت نفس؛ لازمه حرکت در مسیر طلبگی

تهران - تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه باطن طلبه باید بهتر از ظاهرش باشد، گفت: خودسازی و مراقبت نفس لازمه حرکت در مسیر طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران، عصر امروز در جلسه درس اخلاق که با موضوع «حدیث عنوان بصری» در همین حوزه برگزار شد، گفت: حدیث عنوان بصری آموزه‌های فراوانی دارد که باید موردتوجه همگان بخصوص طلاب قرار گیرد.

وی بابیان اینکه تبعیت و اطاعت از ائمه اطهار(ع) هزینه دارد، ادامه داد: کسی که ادعای محبت امام علی(ع) دارد می‌داند که این محبت ایثار، فنا و گذشت می‌خواهد و به ادعا نیست؛ مقصد آدمی باید بزرگ باشد و تنها به لقاءالله فکر کند.

آیت‌الله صدیقی لازمه رسیدن به لقاءالله را کسب صفات الهی دانست و ابراز کرد: انسان با کسب صفات الهی می‌تواند سیر الی الله داشته باشد چنین کسی خوب می‌داند که غیر از مسیر الهی همه راه‌ها سراب است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه طلبگی سربازی امام زمان(عج) است، اظهار داشت: طلبه حقیقی می‌داند که طلبگی راه تحمل مشقت‌ها، رنج‌ها و پرداخت هزینه‌ها است؛ طلاب فرصت‌های تحصیلی را قدر بدانند.

وی افزود: آخوند اگر بنده شود بسیار سخت است، آخوند اگر خود را عبد ذلیل و از همه کوچک‌تر دید معلوم می‌شود که او شاگرد قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) است چنین شخصی هرگز نمی‌تواند از کسی طلب داشته باشد حتی جاه و مقام دل او را نمی‌برد.

آیت‌الله صدیقی صداقت را لازمه معیت با صادقین بیان کرد و گفت: شهید سردار سلیمانی یک مکتب بود و آن شهید یک شخص نبود بلکه یک جریان عرفانی، جهادی و بندگی بود؛ شهید سلیمانی همیشه می‌گفت کسی شهید می‌شود که قبل از آن شهید شده باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه باطن طلبه باید بهتر از ظاهرش باشد و همیشه به اصلاح آن تلاش کند، اظهار داشت: انسان نمی‌تواند به خود و اعمالش مغرور شود؛ خودسازی و مراقبت نفس لازمه حرکت در مسیر طلبگی است./813/پ202/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز