اگرچه توجه زیادی به تصاویر نسل جدید فورد برانکو ۲۰۲۱ کردهایم اما غالبا طراحی سهبخشی سقف این خودرو به چشم نیامده است. بله این ویژگی در جیپ رانگلر هم وجود دارد که تجربه بسیار لذتبخش آفرود در هوای آزاد را به ارمغان میآورد؛ اما مهندسان فورد سقف این خودرو را به منظور جدا شدن راحتتر به سه بخش تقسیم کردهاند. این طراحی زمانی عملیاتی شده که یکی از مهندسان فورد برای جدا کردن سقف رانگلر به زحمت زیادی افتاده است.
مدیر برنامه جهانی فورد در مصاحبه با مجله ماسل کارز اند تراکس گفته است طراحی پانل سقف رانگلر باعث شده بخش عجیبی به وجود آید و در نهایت منجر به ترک خوردن آن در زمان جدا شدن شود. سقف رانگلر به دو بخش تقسیم میشود که یکی پانل نازک بالای سر سرنشینان جلو بوده و قسمت بزرگتر هم بخش عقب خودرو را پوشش میدهد. پانل عقب بزرگ بوده و ۶۳ کیلوگرم وزن دارد و روی صندلیهای ردیف دوم کشیده میشود. برای جدا شدن راحت این سقف به دو نفر نیاز است.
اما سقف سهقسمتی برانکو بهگونهای است که یک بخش روی بخش دیگر قرار گرفته و عقبترین پانل نیز شیشههای جانبی و بالای درب پشتی را پوشش میدهد. این امر باعث شده عقبترین پانل سبکتر بوده و جدا کردن آن نیز راحتتر صورت گیرد. همچنین احتمال شکستن یا ترک برداشت پانل سقف نیز دیگر وجود ندارد.
مدیر فورد همچنین به آینههای جانبی اشاره کرده که در زمان جدا شدن دربها همچنان در جای خود باقی میمانند. این در حالی است که آینههای رانگلر به دربها متصل شدهاند و بنابراین با جدا شدن دربها آنها نیز جدا خواهند شد. قطعاً جیپ نظارهگر عملکرد برانکو بوده و شاید در آینده تغییراتی در طراحی رانگلر به وجود آید.