حمله سایبری یک میلیارد دلار به سازمان پست آمریکا ضرر زد


حمله سایبری یک میلیارد دلار به سازمان پست آمریکا ضرر زد

عدم بروزرسانی برنامه‌ های امنیتی سازمان پست آمریکا باعث شد این مجموعه به دلیل حملات سایبری یک میلیارد دلار ضرر کند.

حمله سایبری یک میلیارد دلار به سازمان پست آمریکا ضرر زد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از برنامه‌های قدیمی که دیگر توسط تیم توسعه‌دهنده پشتیبانی نمی‌شوند نوعی دعوت برای هکر‌ها به حساب می‌آید تا به سیستم رایانه نفوذ کنند. در واقع باید گفت هر برنامه‌ای که بروزرسانی‌های امنیتی دریافت نمی‌کند شامل گودال‌های بسیاری است که هکر‌ها می‌توانند به راحتی وارد آن شوند و به سیستم رایانه آسیب برسانند.

از این رو همیشه انتظار می‌رود که سازمان‌های دولتی برنامه‌های بروزرسانی شده را نصب کنند و جلوی وقوع چنین اتفاقاتی را بگیرند. با این وجود به نظر می‌آید که برخی سازمان‌ها به میزان لازم توجه‌ای به این مسائل ندارند. طبق اطلاعات منتشر شده جدید، سازمان پست آمریکا یکی از مراکزی به حساب می‌آید که با بی‌توجهی به بروزرسانی برنامه‌های خود ضرر سنگینی را متحمل شده است.

حمله سایبری یک میلیارد دلار به سازمان پست آمریکا ضرر زد

بیشتر بخوانید

قطع رابطه با هوآوی و ZTE برای آمریکا ۲ میلیارد دلار هزینه برداشت

علت ضرر سنگین سازمان پست آمریکا چیست؟

سازمان پست آمریکا مدت‌ها از سیستم فناوری اطلاعات منسوخ شده استفاده می‌کرد و خطر احتمال حمله سایبری را به جان خریده بود. اکنون به نظر می‌آید این اشتباه عواقب بدی را به دنبال داشته و سازمان پست آمریکا در پی حمله سایبری ۱ میلیارد دلار ضرر کرده است. ایرادات موجود در سیستم امنیتی سازمان پست آمریکا دسترسی هکر‌ها به اطلاعات شخصی افراد و کشور را فراهم ساخته بودند که هنوز مشخص نیست چه میزان از آن‌ها در حمله صورت گرفته مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

سخنگوی این سازمان مدعی است در ماه جولای تحقیقاتی بر روی سیستم امنیتی آن‌ها صورت گرفته بود و بسیاری از این ایرادات امنیتی حذف شده بودند. این فرد همچنین اطلاعاتی از نوع نرم افزار‌های استفاده شده در اختیار مخاطبان قرار نداد، اما مدعی شد که دیگر ایرادی در سرویس امنیتی سازمان پست آمریکا وجود ندارد. تحقیقات امنیتی صورت گرفته برای دسترسی به منشأ حملات این طور نشان می‌دهند که برنامه مورد نظر توسط سازمان پست آمریکا و یا با همکاری این مجموعه ساخته شده بودند به همین دلیل نیز ایرادات زیادی داشته‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید