رئیس‌جمهور عراق: انتخابات آتی سرنوشت ساز است


رئیس‌جمهور عراق: انتخابات آتی سرنوشت ساز است

برهم صالح اعلام کرد انتخابات آتی عراق بسیار سرنوشت ساز است، به همین خاطر باید فرآیند رأی‌گیری شفاف باشد تا نمایندگی عادلانه عراقی را تضمین کند.

رئیس‌جمهور عراق: انتخابات آتی سرنوشت ساز است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «واع» خبرگزاری رسمی عراق، دفتر ریاست‌جمهوری این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز یکشنبه برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در محل اقامت خود در شهر سلیمانیه با جنین هانس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در این کشور دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار بر حمایت از بیانات آیت الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالی‌قدر در مورد اینکه انتخابات سال آینده سرنوشت ساز است و اینکه باید شرایط لازم برای حصول نتایج شفاف و مورد اطمینان فراهم شود تاکید شد. همچنین تصریح شد که باید یک برنامه دولتی برای برقراری عدالت اجتماعی، پیگرد مجرمین، مبارزه با فساد، تقویت عملکرد نیرو‌های امنیتی، بازگرداندن هیمنه دولت و حصر سلاح به دست آن تدوین شود.

رئیس‌جمهور عراق تاکید کرد: دنباله‌روی از نقشه راه انجام انتخابات ضروری است؛ به گونه‌ای که باید ابتدا قانون‌گذاری انتخابات عادلانه که ضامن نمایندگی واقعی همه مردم عراق و بازتاب خواسته آزادانه آن‌ها در انتخاب نماینده خود بدون تاثیرپذیری و تحت فشار است کامل شود تا نتایج آن همسو با خواسته مردم برای تغییر باشد.

برهم صالح افزود: دوم و مهمتر اینکه فرآیند رأی‌گیری باید در نهایت شفافیت و پاکدستی باشد و اقدامات لازم جهت جلوگیری از وقوع تقلب اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: انتخابات آینده بسیار مهم و سرنوشت ساز است؛ چراکه پس از تظاهرات مردمی برای ایجاد اصلاح و تغییر برگزار می‌شود. انتخابات آینده باید پاسخگوی نیاز‌های زندگی سیاسی و خدماتی مردم عراق باشد.

جنین هانس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق پیش از این با آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟