کاهش نامحسوس عرضه کره در کارخانجات و شرکت‌های تولیدی


کاهش نامحسوس عرضه کره در کارخانجات و شرکت‌های تولیدی

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: مطابق بررسی‌های ما از واحدهای صنفی، شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها عرضه کره کمتری دارند که این مشکل از مبادی تامین به وجود آمده اما در حال حاضر در واحدهای صنفی سهمیه‌بندی عرضه کره وجود ندارد.

امیر دلداری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سهمیه‌بندی فروش کره در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های مشهد اظهار کرد: در واحدهای صنفی تحت پوشش که از اتحادیه صنفی مشهد جواز کسب دارند، سهمیه‌بندی فروش کره یا تحویل آن در ازای فروش کالایی دیگر اعمال نشده است. کره یک کالای وارداتی و قیمت آن وابسته به قیمت ارز است اما اینگونه نیست که برای فروش آن سهمیه‌بندی صورت گرفته باشد.

وی افزود: اگر در واحد صنفی این کالا وجود داشته باشد، باید حتما به مشتریان عرضه شود و اگر هم خرید از گذشته باشد، باید عرضه آن با قیمت زمان خرید صورت گیرد. اگر بیش از قیمت درج شده روی کالا، هر محصولی به فروش برسد، گران‌فروشی محسوب می‌‎شود.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: مدتی است که بازار کره و تخم‌مرغ را بیشتر رصد می‌کنیم. از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون ۸ پرونده تخلف گران‌فروشی در بازار کره تنطیم و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی بیان کرد: فروش اجباری سایر کالاها توسط واحدهای‌ عمده‌فروش به واحدهای صنفی خرده‌فروش در کنار فروش کره، تخلف است و با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول