160 میلیارد ریال برای راه‌اندازی مرکز گردشگری نمکی در ارومیه نیاز است


160 میلیارد ریال برای راه‌اندازی مرکز گردشگری نمکی در ارومیه نیاز است

ارومیه- ایرنا- معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: عملیات عمرانی ایجاد مرکز بزرگ گردشگری نمکی ارومیه امسال آغاز شده و طبق پیش‌بینی‌ها برای اتمام و بهره‌برداری آن 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علی عبدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز در سه هزار متر مربع زمین در روستای بند احداث می‌شود و با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی، عملیات خاکبرداری آن تاکنون به اتمام رسیده ‌است.

وی با بیان اینکه میزان اعطای تسهیلات به این طرح هنوز نهایی نشده‌، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح در صورت جذب اعتبارات و تسهیلات تا بهمن سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در این مرکز ۱۰ سوئیت اقامتی با مصالحی از جمله نمک ساخته خواهدشد و در واقع این مرکز اولین مرکز گردشگری نمکی دست‌کند ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت نخستین خط زیپ‌لاین استان، نخستین خط زیپ‌لاین دوچرخه‌سواری و بلندترین تاب سنتی ایران با ارتفاع ۶۰ متر در این مجموعه پیش‌بینی شده‌است.

عبدلی اضافه کرد: ساختمان این مرکز گردشگری چهار طبقه شامل نخستین مجموعه تخصصی با عنوان مهدکودک نمکی، لجن‌درمانی، نمک‌درمانی حیوانات و رستوران و کافی‌شاپ تخصصی است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری است که در صدد هستیم با اجرای طرح های مختلف و تسهیل روند سرمایه گذاری زمینه جذب سرمایه گذار در استان هموارتر شود.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

کاخ موزه باغچه‌جوق، عمارت کلاه‌فرنگی، سه‌گنبد ارومیه، غار سهولان مهاباد، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، کلیسای ننه‌مریم ارومیه، قلعه‌بسطام، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری، تپه‌حسنلو، تالاب کانی‌برازان مهاباد و روستای چورس از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06