حجم آبرسانی سیار در شهرستان سربیشه 2 برابر شد


حجم آبرسانی سیار در شهرستان سربیشه 2 برابر شد

بیرجند - ایرنا - مدیر آب و فاضلاب سربیشه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با دستور استاندار خراسان جنوبی در راستای تامین آب مورد نیاز روستاییان، امسال حجم آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان به 2 برابر افزایش یافت.

اسعدالله سمیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته روزانه برای هر خانوار روستایی این شهرستان ۵۰ لیتر آب ارسال ‌شد که در حال حاضر به ۱۰۰ لیتر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: گاهی در برخی روستاهای استان روزانه برای هر خانوار ۱۵۰ لیتر آب نیز هم حمل می‌شود، همچنین در صورت درخواست اهالی روستاها مبنی بر کمبود آب بلافاصله آب مضاعف بر سهمیه به موقع ارسال می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب سربیشه گفت: در حال حاضر آب ۷۰ روستای سربیشه با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر با تانکر سیار تامین و ماهانه ۲۳۰ سرویس آب به حجم ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برای روستاییان این شهرستان مرزی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه به صورت میانگین ۸۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان نیاز داریم اضافه کرد: تمام تلاش ما این استان که نیاز آبی روستاییان را رفع کنیم تا در این گرمای هوا و شیوع ویروس کرونا دغدغه‌ای نداشته باشند.

سمیعی اظهار داشت: کار آبرسانی سیار در شهرستان سربیشه علیرغم مشکلات مختلف هرگز تعطیل نمی‌شود و ارسال آب با تانکر برای حل مشکلات روستاییان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

حدود ۵۰۰ روستا در خراسان جنوبی به دلیل کم‌آبی ناشی از خشکسالی متوالی، کاهش نزولات آسمانی و برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج