برداشت خرما در ایرانشهر از مرز ١٠ هزار تن گذشت


برداشت خرما در ایرانشهر از مرز ١٠ هزار تن گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ١٠ هزار تن خرما از اواخر مرداد تا کنون در این شهرستان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شده است.

مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایرانشهر با بیش‌از پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است اظهارداشت: از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

وی با بیان اینکه بیش‌از ۷۰ رقم خرما در ایرانشهر تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر بسته بندی و عرضه شود.

وی اظهارداشت: ایرانشهر دارای هفت سردخانه با ظرفیت بیش‌از ١۵ هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می‌شود.

فیاضی گفت: هم‌اینک بیش‌از ۲ هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول خرما هستند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه‌بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: برداشت خرما در شهرستان ایرانشهر از نیمه دوم مرداد آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر پیش‌بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت بیش‌از ٢۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن