فرمانده دافوس: دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد /هزینه‌های گزاف نظامی هیچ دستاوردی برای آمریکایی‌ها نداشت


فرمانده دافوس: دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد /هزینه‌های گزاف نظامی هیچ دستاوردی برای آمریکایی‌ها نداشت

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: امیر سرتیپ ولی وند آسیب‌شناسی موانع صلح، همکاری و مشارکت برای برگزاری اجلاس صلح و بازطراحی مفاهیم قدرت را بخشی از کارکردهای پاسداران صلح برشمرد.

امیر سرتیپ حسین ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: مرور وقایع و جنگ‌های اخیر در دنیا بیانگر این است که عمده جنگ‌ها به دلیل زیاده‌ خواهی، قدرت‌طلبی و برداشت‌های اشتباه و گمراه‌کننده از صلح بوده است.

او با اشاره به حمله نظامی آمریکا به کشورهای عراق و افغانستان افزود: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر بسیاری از غیرنظامیان آواره شدند و استعدادهایی که می‌توانست در جهت رفاه و امنیت مردم باشد، از بین رفت.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش این اقدام آمریکا را موجب شکل‌گیری رقابت تسلیحاتی به‌ویژه در غرب آسیا برشمرد و گفت: صرف هزینه‌های گزاف نظامی نیز هیچ دستاوردی برای آمریکایی‌ها نداشت. آسیب‌شناسی موانع صلح، همکاری و مشارکت برای برگزاری اجلاس صلح در همه کشورها، برگزاری دوره‌هایی به‌منظور بازدید از خرابی‌ها و مصیبت‌های جنگ و بازطراحی مفاهیم قدرت، بخشی از کارکردهای پاسداران صلح است.

او عنوان کرد: آمادگی داریم تا با کمک متحدین و دوستان خود و انجام اقداماتی نظیر انجام پژوهش‌های صلح‌جویانه و اعزام کارشناسان برای آموزش‌های صلح همکاری کنیم. باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد و کسانی که فقط دم از صلح می‌زنند را تحریم و بایکوت کنیم.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1432368

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان