خیز 2 شرکت داروسازی برای آزمایش واکسن کرونا روی گروه‌های پرخطر


خیز 2 شرکت داروسازی برای آزمایش واکسن کرونا روی گروه‌های پرخطر

دو شرکت داروسازی آمریکایی قصد دارند تنوع جمعیت آزمایش های بالینی واکسن کرونا را افزایش داده و آن را بر روی گروه‌های پرخطر آزمایش کنند.

خیز 2 شرکت داروسازی برای آزمایش واکسن کرونا روی گروه‌های پرخطر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت های فایزر و بیوتک به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پیشنهاد دادند تا آزمایش واکسن مشترک کووید ۱۹ خود را در فاز ۳ روی ۴۴۰۰۰ شرکت کننده بررسی کنند و تنوع جمعیت آزمایش را افزایش دهند.

این پیشنهاد به این شرکت‌ها امکان را می‌دهد تا واکسن را روی افراد مبتلا به HIV مزمن، هپاتیت C و هپاتیت B را آزمایش کنند. تولیدکنندگان دارو برای تولید واکسن ایمن و موثر برای مقابله با کرونا از جامعه‌ای بزرگتر استفاده می‌کنند، این آزمایش ها شامل مجموعه متنوعی از داوطلبان است.

جان یانگ، مدیر ارشد بازرگانی فایزر، در جلسه کنگره آمریکا در ماه جولای گفت: تنوع در آزمایشات بالینی برای فایزر در اولویت است زیرا کووید ۱۹ بر روی سلامت تمام افراد جامعه تاثیر می‌گذارد.

اگر این مطالعه موفقیت آمیز باشد، این شرکت‌ها می‌توانند واکسن را برای تأیید نظارتی از اوایل ماه اکتبر ارسال کنند و آن‌ها را در مسیر تهیه حداکثر ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ و ۱.۳ میلیارد دوز تا پایان سال ۲۰۲۱ قرار دهند. همانطور که قبلا گفته شد، با توجه به میزان مبتلایان کرونایی، شرکت‌ها همچنان انتظار دارند که تا پایان ماه اکتبر یعنی ماه مهر تا اواسط آبان نتیجه قطعی در مورد اثربخشی انجام شود.

این واکسن با استفاده از RNA پیام رسان شیمیایی سطح ویروس کرونا را تقلید کرده و سیستم ایمنی بدن را می‌شناسد و آن را خنثی می‌کند، این فناوری سالهاست که وجود دارد. در فناوری MRNA برای ساخت واکسن از یک چارچوب ژنتیکی استفاده می‌شود که می‌تواند در مواجهه با هر ویروس جدید سازگار شود و پادتن مناسب برای پاسخ سیستم ایمنی به ویروس را تولید کند.

بیشتر بخوانید

بیانیه ۹ غول داروسازی جهان درباره واکسن کرونا

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟