برنامه‌ریزی توسعه 375 هکتاری کشت گیاهان دارویی در سمنان


برنامه‌ریزی توسعه 375 هکتاری کشت گیاهان دارویی در سمنان

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با اشاره به نقش تقویت پوشش گیاهی در بیابانزدایی گفت: برنامه ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در 375 هکتار از مراتع این شهرستان دنبال می شود.

معصومه منظمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: با توجه به سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع، مناطق هدف با مشارکت دامداران و نظارت کارشناسان فنی منابع طبیعی مکان یابی شد.

وی با بیان اینکه تعیین گونه‌ها، تهیه و تنظیم نقشه‌ها، انعقاد قراردادها و تامین نهاده‌ها برای توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی سمنان انجام شده است، افزود: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان از اوایل پاییز امسال آغار می‌شود.

وی ادامه داد: باریجه، بادام کوهی، وشق و زیره کوهی از جمله گونه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های کپه کاری در مراتع شهرستان سمنان است.

منظمی تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط آب و هوایی هر منطقه علاوه بر تقویت پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر، در حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و افزایش درآمد بهره برداران است.

وی تاکید کرد: توسعه گیاهان دارویی تیری ۲ نشان است که هم با تقویت پوشش گیاهی موجب بیابانزدایی می‌شود و هم موجب ایجاد درآمد و بهبود معیشت روستاییان حاشیه بیابان می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان به منظور تقویت پوشش گیاهی و ایجاد درآمد برای تعاونی‌ها تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه کشت گیاهان دارویی با تعاونی‌ فراگیر کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت تعاونی شترداران سمنان امضا کرده است.

منظمی خاطرنشان کرد: سال گذشته توسعه کشت گیاهان دارویی در ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان سمنان انجام شد.

رئیس منابع طبیعی سمنان بیان کرد: زمان کاشت گیاهان دارویی از مهرماه آغاز و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد و زمان برداشت گیاهان دارویی از اوایل مرداد تا اواخر شهریور است.

بیش از ۲هزار و ۳۰۰ گونه از گیاهان کشور دارای خواص دارویی، عطری و صنعتی هستند که استان سمنان واجد ۱۳۰ گونه از آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!