هفته دفاع مقدس 100 برنامه فرهنگی در پیشوا برگزار می‌شود


هفته دفاع مقدس 100 برنامه فرهنگی در پیشوا برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- فرمانده سپاه شهرستان پیشوا گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، صد برنامه فرهنگی در مناطق مختلف پیشوا برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار غلامرضا نجفی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: مسوولان و مردم شهرستان پیشوا در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلاش دارند تا با عمومیت بخشی و پرهیز از نگاه تک بعدی، به دنبال پویایی و امیدافزایی در شهرستان باشند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تمامی ۱۰۰ برنامه فرهنگی شهرستان با رعایت اصول و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه پیشوا افزود: گلباران مزار شهیدان، برگزاری صبحگاه مشترک، یادواره شهدا، تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، نشست عظمت زنانه عزت مجاهدانه با هدف بازخوانی اندیشه‌های حضرت زینب(س)، روایتگری از سیره شهدا، کاروان سلامت و ویزیت رایگان به نیابت از شهدا از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در پیشوا است.

نجفی همچنین از برپایی کاروان‌های مقاومت، اجرای گروه سرود به صورت میدانی، برپایی نمایشگاه ماکت عملیات کربلای ۵ و والفجر ۸، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، ایستگاه مقاومت و اقتصاد مقاومتی، اجرای طرح چشم و چراغ ملت و دیدار با ۴۰ خانواده معظم شهید و ایثارگر و گردهمایی نسل سلیمانی‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در پیشوا یاد کرد.

شیوه‌نامه های بهداشتی در برنامه‌های هفته دفاع مقدس رعایت شود

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا نیز در این جلسه گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای پاسداشت مقام شهیدان و تجلیل از رشادت های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی است ولی باید توجه داشت که این برنامه‌ها با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی انجام شود.

سیروس جعفری افزود: باید از ظرفیت‌های این هفته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل جوان و نوجوان استفاده کرد.

وی گفت: مشارکت فعال همه دستگاه‌ها به منظور اجرای باشکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری و مورد تاکید بود و لازم است تا فضاسازی مناسب شهری و روستایی از سوی ادارات، شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها صورت گیرد.

برگزاری یادواره‌های شهدا با شأن و منزلت شهید همخوانی داشته باشد

امام جمعه پیشوا نیز در این جلسه گفت: امنیت و بالندگی کشور در بسیاری از عرصه‌ها حاصل جان‌فشانی و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دوران پرافتخار دفاع مقدس است و یادواره شهدا باید در شأن آنان باشد.

حجت الاسلام روح الله باقری افزود: ۴۰ سال است که بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم و اگر در این مدت دشمن در توطئه ضربه زدن به اسلام و نظام موفق نشده‌اند، به برکت خون پاک شهیدان است.

وی اظهار داشت: شایسته‌ترین، بهترین و مومن‌ترین افراد جامعه در راه خدا و حفظ نظام و اسلام فدا شدند و امروز یاد و اندیشه‌های آنان نه تنها گم‌شدنی و فراموش‌شدنی نیست بلکه روز به روز در حال رشد و نمو است.

امام جمعه پیشوا با تأکید بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد وخاطره شهدا گفت: اهمیت و جایگاه رفیع شهدا ایجاب می کند که محافل و یادواره‌ها از هر حیث با این شان و منزلت همخوانی داشته باشد.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها