وضعیت کرونا در قم فوق قرمز و نگران‌کننده است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که وضعیت کرونا در این استان فوق قرمز و نگران‌کننده است، گفت: نیازمند کمک نیروهای جهادی هستیم و در این خصوص با مسئولان مربوطه نیز جلساتی برقرار شده، ولی هنوز محقق نشده است.

آفتاب‌‌نیوز : وضعیت کرونا در قم فوق قرمز و نگران‌کننده است

محمدرضا قدیر عصر دوشنبه در جلسه ویژه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس، افزود: طی روز گذشته شاهد یک پیک بزرگی در مورد کرونا در قم بودیم که بسیار ما را نگران کرد و در یک روز ۱۲۰ نفر از همشهریان قمی بستری شدند که آمار غیرقابل‌تصور و نگران‌کننده است؛ درحالی‌که در اسفندماه سال گذشته در پیک کرونا روزانه ۱۶۰ نفر بستری شدند.

وی اضافه کرد: آی سی یو بیمارستان‌ها کاملا پر شده و برخی بیماران خدمات ویژه را در اتاق‌های معمولی دریافت می کنند، تاب‌آوری نظام سلامت به مخاطره افتاده و باید همه مدیریت کنیم که این بحران رفع شود.

وی تاکید کرد: تمامی تجمعات باید تعطیل شود و باز هم تکرار می‌کنیم مخالف برگزاری هرگونه تجمع حتی در اماکن باز هستیم.

قدیر بیان کرد: تفاوت پیک کرونا امروز با اسفند در این است که در آن ایام همه‌جا تعطیل شد، اما امروز در حالی وارد این بحران می‌شویم که تمامی تجمعات و فعالیت‌های صنوف دایر بوده و جان مردم را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: شاید فاجعه‌ای در راه باشد و باید مسئولان استان جلوی این فاجعه را بگیرند، چرا که کنترل کرونا فقط در دست دانشگاه علوم پزشکی نیست؛ تمامی نهادها و سازمان‌ها باید کمک کنند.

وی افزود: اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر سه نفر بیمار بستری داشته باشیم، شرایط ما قرمز می‌شود، ولی روز گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر چهار برابر این عدد یعنی ۱۲ نفر بستری داشتیم که این وضعیت، استان ما را فوق قرمز می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: بیمارستان‌های غیردولتی نیز باید آماده باشند تا در صورت نیاز از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: پیشنهاد یک هفته تعطیلی صنوف پرخطر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی به‌منظور حداقل رساندن چرخش ویروس را در استان داریم و امیدواریم مسئولان استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی کاملا به بیماران کرونایی اختصاص داده‌شده است و بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز در اختیار بیماران کرونایی می‌باشد، بیمارستان امام رضا(ع) نیز در آمادگی کامل به سر برده تا در صورت نیاز به بستری بیماران کرونایی، فعال شود.

وی تصریح کرد: قصد کروناهراسی نداریم ولی در قبال سلامت مردم مسئولیم.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳ تَن مشکوک و با تشخیص احتمالی به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان مورد پذیرش قرار گرفتند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !