پایانه مرزی میلک برای ایران و افغانستان اهمیت بالایی دارد


پایانه مرزی میلک برای ایران و افغانستان اهمیت بالایی دارد

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:مرز و پایانه مرزی میلک واقع در شمال این استان از نظر صادرات و واردات برای ایران و افغانستان اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش ایرنا ماندانا زنگنه شامگاه دوشنبه در نشست تسهیل تردد ناوگان ترانزیتی پایانه مرزی میلک اظهارداشت: با توجه به اهمیت پایانه مرزی میلک برای ایران و افغانستان باید مصوباتی بررسی و به تصویب برسد که در نتیجه آنها تردد ناوگان ترانزیتی در این مرز تسهیل یابد.
وی افزود: برای سهولت تردد در پایانه مرزی میلک نیاز است تا دو مسیر رفت و برگشت برای خودروهای عبوری ایجاد و علاوه‌بر آن ساعت تردد مشخصی برای ناوگان ترانزیتی و سایر خودروها مشخص شود تا تردد در این پایانه سرعت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای حفظ امنیت پایانه مرزی میلک باید طبق مصوبه شورای تامین استان عمل شود بیان کرد: پایانه میلک یکی از ورودی‌های کشور است و باید نواقص موجود در این پایانه حداکثر طی ۲ ماه آینده برطرف شود و نباید گذاشت بهانه‌ای در نحوه فعالیت این پایانه و مرز اختلال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد،گفت: کشور افغانستان دریچه ارتباط با کشورهای آسیای میانه است و وجود پایانه مرزی میلک در این نقطه از استان سبب شده تا حجم قابل ملاحظه‌ای کالا از این مرز صادر شود.

به گزارش ایرنا پایانه و بازارچه مرزی میلک در شهرستان هیرمند واقع شده است.
شهرستان هیرمند در ۳۴۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.
منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران