2 هزار و 128 میلیارد ریال برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی اختصاص یافت


2 هزار و 128 میلیارد ریال برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی اختصاص یافت

اردبیل-ایرنا- قرارداد نهایی پرداخت 2 هزار و 128 میلیارد ریالی تسهیلات بانکی فاینانس داخلی برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی بین شرکت آب منطقه ای اردبیل و بانک کشاورزی امضا شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، عباس چنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در آیین امضای این قرارداد گفت: طبق این قرارداد بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در قرارداد سندیکایی بانک‌های سپه و کشاورزی، مبلغ ۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال در احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی سرمایه‌گذاری می‌کند و سازمان برنامه و بودجه کشور از سوی دولت، بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را تضمین کرده است.

وی بیان کرد: این فایناس که در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ایران برای اولین بار انجام می‌شود و در چهار قسط دریافت خواهد شد و برای تسریع در اجرای طرح آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی هزینه می‌شود.

او اظهار داشت: اجزای اصلی شبکه آبیاری و زهکشی گیوی شامل دو بخش سامانه انتقال آب از سد گیوی به شبکه به طول ۷.۶ کیلومتر با لوله فولادی با قطر ۱۶۰۰ میلیمتر و احداث شبکه اصلی آبیاری و زهکشی شامل خطوط لوله تحت فشار و سازه‌های آبی وابسته بطول ۶۰ کیلومتر شامل لوله های فولادی، جی آرپی و پلی اتیلن در سایزهای مختلف از ۱۳۰ میلیمتر تا ۱۶۰۰ میلیمتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: کل زمان پیش بینی و برنامه ریزی شده برای اتمام پروژه به مدت ۲۴ ماه خواهد بود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با ابراز رضایت از مشارکت بانک کشاورزی در پروژه‌های زیربنایی بخش آب استان،گفت: تامین منابع مالی طرح‌های زیربنایی آب از برنامه‌های این بانک است.

رضا نوری بیان کرد: بانک کشاورزی استان آمادگی دارد تا در رشد و توسعه استان گام‌های موثرتری ی بردارد.

سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون متر مکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد، این سد روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

پایاب این سد هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری می‌کند.

توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی) ، کنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش