نماینده مجلس: تمرکزگرایی در تامین اجتماعی برچیده شود


نماینده مجلس: تمرکزگرایی در تامین اجتماعی برچیده شود

تبریز - ایرنا - نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برچیده شدن تمرکزگرایی در سازمان تامین اجتماعی گفت: رویکرد و سیاست تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها در این سازمان مورد توجه مسوولان امر قرار بگیرد.

جعفر راستی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توسعه تامین اجتماعی در مناطق مختلف کشور و به خصوص شهرها و روستاهای استان، افزود: در صورتی که تمرکز زدایی در سازمان عریض و طویلی همچون تامین اجتماعی صورت پذیرد بسیاری از مشکلات آحاد مردم تحت پوشش این مجموعه نیز با درایت و تصمیمات استانی و منطقه ای قابل رفع خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا تخصیص بخشی از درآمدهای حاصل از صنایع و معادن به منظور توسعه و برخورداری مردم آذربایجان شرقی از مزیت ها و امکانات سازمان تامین اجتماعی لازم و ضروری است.

وی توسعه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در بخش صوفیان از توابع شهرستان شبستر را جزو مطالبات مهم مردم این منطقه عنوان و اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و مسوولان شهرستانی آماده هر گونه همکاری در جهت احداث درمانگاه تامین اجتماعی در زمین پیش بینی شده، با این سازمان هستند.

به گزارش ایرنا، مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد این مجموعه، گفت: اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران طی ماه اخیر از اقداماتی است که در راستای ارتقای معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون برنامه توسعه ششم کشور به انجام رسیدو محقق گردید.

جعفر سمساری با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، پرداخت حقوق و مستمری به بازنشستگان و مستمری تحت پوشش سازمان را ماهانه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: منابع سازمان تامین اجتماعی در جهت ایفای تعهدات در قبال ذینفعان از محل حق بیمه که بخشی از آن به عهده کارفرما و کارگر و بخشی بر عهده دولت است، تامین می شود، لذا تأمین منابع پایدار و حفظ تعادل بین منابع و مصارف این سازمان بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است هر یک از شرکای سازمان نسبت به ایفای تعهدات خود در قبال سازمان در چارچوب قانون اقدام کنند.

سمساری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با دو شعبه در شهرهای صوفیان و شبستر ارائه خدمات می کند، یادآور شد: تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی و حمایت از نیروی مولد جامعه از کارکردهای ذاتی سازمان تامین اجتماعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا