150 عنوان کتاب با موضوع شهدای قم به چاپ رسیده است


150 عنوان کتاب با موضوع شهدای قم به چاپ رسیده است

قم – ایرنا – رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تاکنون 150 عنوان کتاب با موضوع شهدای استان برای رده های مختلف سنی در قم به چاپ رسیده است.

روح الله کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از کتاب ها با موضوع دفاع مقدس و شهدا در این استان حمایت جدی می شود افزود: هر کتابی که با موضوع شهدا و دفاع مقدس در قم چاپ شود علاوه بر تامین کاغذ یارانه ای، از نظر خرید پس از چاپ نیز هم حمایت می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی استان برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای قم در سال جاری گفت: از سال گذشته به منظور حمایت جدی تر از چاپ کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدای استان خرید این نوع کتاب ها از ناشران قم آغاز شده است.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: در سال ۹۸ از ۶۵ عنوان کتاب چاپ و یا تجدید چاپ شده انتشاراتی های قم با موضوع دفاع مقدس ۳ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب خریداری شده است ضمن اینکه این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

کریمی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای حمایت از کتاب های دفاع مقدسی در قم وجود ندارد اظهار داشت: با توجه به رونمایی از نشان و سند هویت بصری دومین کنگره ملی شهدای قم، کتاب های جدیدی که پیرامون شهدا در قم به چاپ رسیده و یا تجدید چاپ می شود نشان بصری این کنگره بر روی جلد آنها به چاپ می رسد.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: با توجه به خریدهای انجام شده کتاب مورد نیاز با موضوع شهدا و دفاع مقدس در اختیار این اداره کل وجود که این آمادگی وجود دارد تا به مناسبت هفته دفاع به سازمان ها و نهادهایی که فعالیت پیرامون کتاب و کتابخوانی دارند،‌ به صورت رایگان اهدا شود.

دومین کنگره ۶ هزار شهید قم بر اساس اعلام قبلی مسئولان استان قرار است در اواخر سال جاری در این استان برگزار شود که با توجه به شیوع کرونا، احتمال به تعویق افتادن آن نیز مطرح شده است.

اوایل تیرماه سال جاری، ‌نشان و سند هویت بصری دومین کنگره شهدای قم در این شهر رونمایی شد. با این رونمایی، تمام تولیدات فرهنگی، هنری، رسانه ای و تبلیغی و تمام فعالیت های کمیته های ۱۷ گانه این کنگره از وحدت بصری تبعیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟