سهم زنجان از بزرگراه‌های کشور کمتر از یک درصد است


سهم زنجان از بزرگراه‌های کشور کمتر از یک درصد است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: سهم استان زنجان از آزادراه‌های کشور هشت درصد و این سهم از بزرگراه‌ها کمتر از یک درصد است.

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه شورای ایمنی راه‌های سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس پلیس راهور نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: در همه ابعاد مدیریتی استان نقشه راه داریم و این نقشه ها عملیاتی است و در رابطه با ایمنی راه‌ها نیز نقشه راه تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه پارامترهای نقشه راه باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند، یادآورشد: اگر موضوع اعتبار و زیرساختها با پارامترهای دیگر نرم افزاری منطبق نباشد نمی توان نتیجه خوبی گرفت و علاوه بر آن باید فرهنگ سازی مناسبی نیز در این حوزه انجام شود.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات رانندگی در جاده های زنجان در حوزه های منتهی به شهر قیدار، راه های روستایی و آزادراه های زنجان – قزوین و زنجان - تبریز رخ می دهد.

وی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه های راه این استان طی مردادماه امسال، بر لزوم تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات پیش بینی شده برای پروژه های راه زنجان – بیجار و زنجان – تاکستان و سلطانیه – قیدار - همدان تاکید کرد.

استاندار زنجان همچنین با تاکید بر لزوم تقویت امکانات پلیس راه در استان تصریح کرد: پلیس راه استان بیش از ظرفیت کار می‌کند که باید این نیرو برای انجام خدمت به نحو احسن تقویت و حمایت شود.

وی همچنین تقویت اورژانس و هلال احمر در محورهای ارتباطی استان را و موضوع روشنایی و نیوجرسی آزادراه زنجان – تبریز را از مسایل حوزه راه استان است برشمرد و افزود: به رغم تلاش های انجام شده از ۵۰ نقطه حادثه خیز در راه‌های ارتباطی استان به دلیل ضعف اعتباری تاکنون در ۳۵ نقطه هنوز هیچ اصلاحی انجام نشده است.

حقیقی اظهار داشت: با اجرای نقشه راه برای ایمنی راه‌ها، فرهنگ سازی در این خصوص نیز در اولویت قرار دارد، البته باید این فرهنگ سازی هم در کشور و هم در استان‌هایی که به زنجان ختم می شود انجام تا در این حوزه به نحو احسن کار انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق