فرماندار دماوند: ساخت و ساز غیرمجاز مساله ای یک وجهی نیست


فرماندار دماوند: ساخت و ساز غیرمجاز مساله ای یک وجهی نیست

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان دماوند گفت: دماوند دارای حریم گسترده‌ای است اما با نظارت صحیح می‌توان ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در نطفه خفه کرد چراکه ساخت و ساز غیرمجاز یک وجهی نیست و باید از زوایای مختلف بررسی و به سطوح بالاتر ارائه کرد.

مهدی حیدری روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان دماوند که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حفاظت از حریم شهر بر عهده شهرداری‌ها و نظارت بر این امر بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در صورت انجام تخلف از سوی شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی می‌تواند ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: شهرداری‌ها به عنوان متولی حفاظت حریم، در حوزه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید نقش پررنگی ایفا کنند.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید براینکه کارها صرفا با شلاق پیش نخواهد رفت و تنها راه مبارزه، قوه قهریه نیست، اما باید در چارچوب قانون پیش رویم، افزود: منابع و ثروت نباید تبدیل به ساخت و ساز غیرمجاز شده و مبلمان منطقه و امنیت جانی را بر هم بزند چرا که عمده ساخت و سازها در چارچوب فنی و مهندسی صورت نگرفته و افراد عمدتا به دنبال سود هستند.

حیدری تصریح کرد: وظیفه ما مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز بدون چشم‌پوشی است و این امر شامل داخل و خارج از بافت و همچنین ساخت‌وساز بدون مجوز و بیشتر از سقف مجوز خواهد بود.

وی ادامه داد: در ساماندهی به موضوع ساخت و ساز غیر مجاز نباید نگاه درآمدی داشته باشیم چرا که اگر همه درآمدها صرف ساخت و ساز شود، در سال‌های نزدیک شاهد نابودی منطقه، شهر و روستاها خواهیم بود.

این مقام مسئول از نیروی انتظامی خواست تا در این خصوص تلاش بسیاری داشته و در کنار دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشد و ابراز امیدواری کرد این همدلی‌ها منجر به نتایج مثبت و مفید می شود.

فرماندار دماوند گفت: همه دستگاه‌های متولی دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز را از منظر تجربه و تخصص خود بررسی کرده و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کنند تا با تشکیل کمیته‌ای در فرمانداری، موارد در قالب پیشنهادات سازنده به مدیران بالادست ارائه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق