مدیران قزوین، موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها هستند


مدیران قزوین، موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها هستند

قزوین – ایرنا – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: اولویت اول در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این است که دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان به رسانه‌ها پاسخگو باشند.

به گزارش ایرنا، محمد حسین اسماعیلی روز سه شنبه در دوازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها باید منابع خبری خود را که همان مدیران یا سخنگوهای دستگاه‌های اجرایی استان هستند با دقت انتخاب کنند، اضافه کرد: در همین راستا باید دستگاه‌های اجرایی، افرادی را به عنوان منابع خبری معرفی کنند تا از سوی شورای اطلاع رسانی استان به اطلاع رسانه‌ها برسد.

این مسوول گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای جلوگیری از گمانه زنی در حوزه رسانه باید برای شفاف سازی و اطلاع رسانی پروژه‌های مهم خود اقدام کنند و زمینه تولید و انتشار اخبار را در آن حوزه فراهم نمایند.

اسماعیلی افزود: رسانه‌ها هم لازم است در صورت مصاحبه رسمی با یک مدیر و مسوول دستگاهی ، موضوع را به اطلاع مدیر برسانند و تکذیبیه‌ها و جوابیه‌های دستگاه‌های اجرایی استان را نیز طبق قانون مطبوعات چاپ و منتشر کنند.

وی در خصوص توزیع آگهی‌های دولتی، افزود: طبق قانون باید کلیه آگهی‌های دولتی استان از کانال اداره ارشاد توزیع شوند و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند آگهی خود را حداقل سه روز قبل از زمان انتشار بدون ذکر نام رسانه به اداره ارشاد تحویل دهند و مستقیما با رسانه‌ها ارتباط برقرار نکنند.

اسماعیلی افزود: قصد داریم نظارت‌های دقیق‌تری در این زمینه داشته باشیم و لازم است دستگاه‌ها و رسانه‌ها از قبیل بانک‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای شهر و... در این زمینه به منظور اجرای عدالت همکاری کنند.

وی در خصوص وظایف شورای اطلاع رسانی استان، افزود: هدف از تشکیل این شورا آن است که جریان اطلاع رسانی استان را راهبری کنیم.

این مسوول گفت: ماموریت اول شورا، جریان شناسی رسانه‌ای در استان و پاسخ به هنگام به تمامی شایعات، ابهامات، شبهات و القائات است و در گام بعد باید با جریان سازی رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف براساس شاخص‌ها و ارزش‌های نظام و انقلاب اقدام کند.

وی، خنثی سازی توطئه‌ها و جریانات آسیب زا را از دیگر وظایف شورا دانست و گفت: باید برای تحقق این هدف، همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها همکاری داشته باشند تا در درازمدت نقشه راه رسانه ای استان ترسیم شود.

اسماعیلی با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزود: باید رسانه‌های استان، گام‌های موثری را در جهت تبیین فرهنگ دفاع مقدس و فضاسازی لازم در این حوزه بردارند و ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان را در هشت سال جنگ تحمیلی برای نسل جوان و جامعه تبیین کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا