طلاب باید دغدغه دین و انقلاب داشته باشند


طلاب باید دغدغه دین و انقلاب داشته باشند

مازندران - حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب باید دغدغه دین و انقلاب داشته باشند، گفت: امروز رسالت حوزه تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران ظهر امروز در طرح میثاق طلبگی استان که به صورت مدرسه ای و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد گفت: اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های به وجود آمده این طرح به صورت مدرسه ای در حال برگزاری است.

وی با بیان این که طرح میثاق طلبگی یک از بیستم تا بیست و پنجم مرداد ماه از شرق تا غرب مازندران آغاز شده است، افزود: در این طرح اساتید مجرب و کارشناسان مشاوره طلاب را بر اساس معیارهای مورد نظر حوزه ارزیابی و مورد سنجش قرار می دهند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که دوره میثاق طلبگی یک فرصت مناسب برای شناخت دو سویه میان حوزه و طلاب است، خاطرنشان کرد: این دوره به طلاب کمک می کند با دید بازتری مسیر آینده خود را انتخاب کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی طلاب بدون شناخت کافی وارد فضای حوزه می شوند که این مسأله در آینده می تواند آسیب زا باشد، بیان داشت: برگزاری دوره میثاق طلبگی و همچنینن اختبار و تثبیت می تواند در انتخاب مسیر به طلاب کمک کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دوره میثاق طلبگی یک شناخت دوسویه میان حوزه و طلاب ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: حوزه در طول برگزاری این گونه دوره ها به نتیجه می رسد که طلبه مورد نظر از شرایط لازم را برای تحصیل در حوزه برخوردار نیست.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حوزه به دنبال کمیت نیست بلکه هدف ما در حوزه تربیت و پرورش طلاب مهذب، نخبه و انقلابی است، تصریح کرد: امروز کیفی سازی فعالیت های حوزه در رأس برنامه های تعریف شده قرار دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید طلابی در فضای حوزه پرورش یابند که دغدغه دین و انقلاب داشته باشند، خاطرنشان کرد: طلبه ای که با نگاه مادی وارد فضای حوزه می شود نمی تواند مطالبات نظام و رهبری را محقق سازد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که نظام اسلامی به حمایت و پپشیبانی حوزه و روحانیت در همه سطوح نیازمند است، بیان داشت: به همین دلیل امروز وظیفه حوزه های علمیه تربیت طلبه ای در تراز انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که آثار وجودی طلاب حوزه باید در جامعه نمایان شود، تصریح کرد: باید طلابی به جامعه اسلامی تحویل دهیم که خلأ مسائل فرهنگی، دینی و معنوی در جامعه با حضور این متخصصان دین برطرف شود./950//210/خ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس