5 راه خوب و 1 راه حل تضمینی برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان


مهمترین مساله ای که در باره ارتودنسی وجود دارد علاوه بر انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی، هزینه ارتودنسی دندان است.

5 راه خوب و 1 راه حل تضمینی برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتودنسی دندان عبارت است از انواع روش ها برای صاف کردن دندان های ما. مهمترین مساله ای که در خصوص ارتودنسی وجود دارد قطعا علاوه بر انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی، هزینه ارتودنسی دندان است. همانطور که میدانید هزینه های این درمان زیاد است و همه نمیتوانند از آن بهره مند شوند. اگر شما به این درمان علاقمند هستید یا به آن نیاز دارید این مقاله را بخوانید تا با انواع روش های کاهش هزینه ارتودنسی دندان آشنا شوید. ابتدا 5 راه حل خوب که به شما کمک میکند هزینه ها را کاهش دهد بخوانید سپس راه حل قطعی آخر برای کاهش تضمینی قیمت را مشاهده کنید.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

ارتودنسی دندان بسته به شرایط و عوامل مختلفی هزینه یکسانی ندارد. اگر بخواهیم به صورت یک بازه، قیمتی اعلام کنیم باید بگوییم که از 4.5 تا 15 میلیون تومان به ازای هر فک ممکن است لازم باشد تا هزینه پرداخت شود. اما این تنها یک بازه است و شما باید جدول هزینه ارتودنسی دندان را ببینید و جزئیات قیمت همه چیز را در آن جدول با هم مقایسه کنید.

انواع روش ارتودنسی دندان؟

ما روش های مختلفی برای درمان و اصلاح ناهماهنگی دندان های افراد داریم که هزینه ارتودنسی دندان با هر کدام متفاوت است. مهمترین آن ها عبارتند از:

ارتودنسی ثابت با بریس فلزی ارتودنسی ثابت دیمون ارتودنسی ثابت لینگوال ارتودنسی نامرئی سرامیکی ارتودنسی متحرک با اینویزیلاین ها و سایر پلاکهای شفاف ارتودنسی

بهترین روش ارتودنسی دندان چیست و قیمت آن چقدر است؟

اینکه بهترین روش ارتودنسی دندان چیست به عوامل مختلفی ارتباط دارد و اینطور نیست که برای همه افراد یک روش خاص بهترین باشد.

5 راه خوب و 1 راه حل تضمینی برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان

5 راه حل خوب برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان + 1 راه حل عالی

خب اجازه دهید برویم سراغ اصل مطلب یعنی راه های کاهش هزینه ارتودنسی دندان. ابتدا به 5 راه حل اشاره میکنیم که کما بیش میتوانند هزینه ها را در برخی از مراکز ارتودنسی کاهش دهند و در نهایت راه حلی را عنوان می کنیم که میتواند به صورت قطعی باعث کاهش هزینه و قیمت ارتودنسی دندان شود.

سرمایه گذاری در بیمه های تکمیلی درمانی

قبل از اینکه وارد مبحث بیمه تکمیلی شویم لازم است بدانید که بیمه های پایه، مانند بیمه سلامت، تامین اجتماعی و ... به دلیل اینکه ارتودنسی یک فرآیند صرفا زیبایی است هیچ بخشی از هزینه های شما را برنمی گردانند تنها در یک حالت. اگر شما طی یک تصادف یا اتفاقی مشابه به شدت دچار آسیب شده باشید و این آسیب دیدگی متوجه فک و دندان های شما شده باشد و ارتودنسی بتواند بخشی از این آسیب دیدگی را برطرف کند آنگاه مداری از هزینه را برمیگرداند.

اما اگر بیمه تکمیلی دارید ممکن است آنها هم در شرایطی هزینه ها را برگردانند. علاوه بر بیمه های تکمیلی برخی از شرکت های بیمه در خصوص دندانپزشکی برنامه های حمایتی دارند. آن ها در مقابل دریافت مبلغ ثابت ماهانه یا سالانه از شما، امورات دندانپزشکی از جمله ارتودنسی شما را تحت بیمه قرار میدهند.

مراجعه به دانشکده های دندانپزشکی

در شهرهایی که دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی وجود دارد مراکز وابسته به دانشگاه وجود دارد که در آن دندانپزشکان، دانشجوها و رزیدنت های ارتودنسی با هزینه دولتی و به مراتب کمتر از کلینیک های تخصصی، اقدام به درمان ارتودنسی میکنند. هرچند که هزینه کمی دریافت میکنند، اما این را در نظر بگیرید که کیفیت کار آن ها ممکن است به اندازه کافی قابل قبول نباشد.

پرداخت کامل هزینه!

شما چه به مطب بهترین متخصص ارتودنسی تهران بروید چه به دکتر ارتودنسی دورافتاده ترین منطقه کشور، در اغلب اوقات دو گزینه برای پرداخت هزینه ارتودنسی دارید. یا پول به اندازه کافی دارید و هزینه را یکجا می پردازید. و یا اینکه پول شما کافی نیست یا در جایی به مقداری از آن نیاز دارید. و بنابراین آن را قسط بندی می کنید. اگر میخواهید در هزینه ها کاهش داشته باشید بهتر است که نقدا هزینه کنید. زیرا اگر بخواهید نقدی پرداخت کنید متخصص میتواند به شما تخفیف قابل توجهی بدهد. اما در صورت پرداخت قسطی نباید به فکر تخفیف باشید.

استفاده از معمولی ترین روش ارتودنسی دندان

شما به عنوان مراجع یا کسی که دندان های ناصاف و ناهماهنگی دارید شاید تنها کلمه ارتودنسی را شنیده باشید و از این موضوع مطلع نباشید که رشته ارتودنسی با انواع دستگاه ها و روش های ارتودنسی همراه است. هر کدام از این روش ها و دستگاه ها هزینه خاص خودش را دارد. برای همین است که هرگاه به چارت و جدول هزینه ارتودنسی دندان نگاه میکنیم تنوع قیمت زیادی می بینیم. اگر به فکر کاهش هزینه ارتودنسی دندان هستید باید به فکر کم هزینه ترین روش ارتودنسی باشید. و این ساده ترین و کم هزینه ترین روش چیست؟ ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی معمولی.

رعایت دستورالعمل های متخصص ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی دندان به خودی خود بالا است و اگر بنا باشد مراجعان و بیماران به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی نکنند و یا دستورالعمل های متخصص را نادیده بگیرند هزینه های ارتودنسی به مراتب بالاتر خواهد رفت. اگر میخواهید قدمی در کاهش هزینه ارتودنسی برداشته باشید حتما و حتما تا آنجا که میتوانید از دندان های خود حین ارتودنسی مراقبت کنید تا نیاز به صرف هزینه ها اضافی نداشته باشید. این موضوع نه تنها در خصوص ارتودنسی ثابت که در خصوص ارتودنسی متحرک نیز صادق است.

مراجعه به دندانپزشکان غیر متخصص

البته که کار ارتودنسی دندان را تنها متخصصان انجام نمی دهند و در برخی جاها دندانپزشک عمومی و سایر متخصصین دندانپزشکی این کار را انجام میدهند. خبر خوب این است که ممکن است این دندانپزشکان هزینه کمتری از شما بگیرند و شاید حتی کارشان خوب باشد. اما خبر بد این است که کار آن ها تضمینی نیست و هیچوقت نه مهارت و نه دانش آن ها اندازه یک متخصص ارتودنسی خوب نیست. اگر صرفا فقط میخواهید ارتودنسی کنید میتوانید به این افراد مراجعه کنید اما اگر میخواهید تا آخر عمرتان دندان هایی یکدست و خوب داشته باشید به بهترین متخصص شهر خود مراجعه کنید.

دریافت 5 تا 10 درصد تخفیف تضمینی برای ارتودنسی دندان

تا اینجا 6 راه حل خوب برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان را با هم بررسی کردیم. این راه حل ها البته در همه جا به این آسانی در دسترس نیستند و اگر شانس بیاورید ممکن است در شهر شما دست کم روی یکی از راه حل های مطرح شده روی کاهش هزینه ارتودنسی حساب کنید.

اما ما یک راه حل دائمی به شما پیشنهاد میکنیم. تخفیف قطعی و تضمینی ارتودنسی دندان همراه با قسط بندی هزینه ها. اگر میخواهید که با این 5 تا 10 درصد تخفیف حسابی هزینه ها را کاهش دهید میتوانید به مطب دکتر هادی درویش پور متخصص ارتودنسی دندان در تهران و کرج مراجعه کنید و یا مستقیما به وبسایت ایشان مراجعه کنید و در صفحه دریافت نوبت آنلاین، از این تخفیف و کلی مزایای دیگر بهره مند شوید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق