500 میلیارد تومان اعتبار به کنگان تخصیص یافت


500 میلیارد تومان اعتبار به کنگان تخصیص یافت

بوشهر - ایرنا - فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: امسال 500 میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، سید علی پاکنژاد روز سه شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: تخصیص این اعتبار برای بهره‌برداری، تکمیل و یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری و روستایی به رغم مشکلات اقتصادی در هیچ دولتی در ۴۱ سال گذشته سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی اسکله کنگان به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم این شهرستان در هفته دولت آغاز شد.

فرماندار کنگان افزود: بلوار وفاق نیز از پروژه‌های بسیار مهم است که ۲ شهرستان کنگان و دیر را به یکدیگر وصل می‌کند و با پیشرفت فیزیکی ۷۶درصدی (حوزه کنگان) پیش بینی می‌شود در دهه فجر امسال بخش مربوط به شهرستان کنگان افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

پاکنژاد اظهار داشت: پروژه مجتمع فرهنگی شهر بنک که چندین سال غیرفعال بود با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی بزودی فعال خواهد شد.

وی با تاکید بر کیفیت پروژه‌ها عنوان کرد: پروژه‌هایی که اجرا می‌شود باید از جهت کمی و کیفی به بهترین شکل تکمیل و به بهره‌برداری و در اختیار مردم قرار گیرند.

پاکنژاد ضمن تشکر از مدافعان سلامت بیان کرد: با کمک خیران و شورای راهبردی کمک‌های بسیار ارزشمندی به دولت برای مقابله با کرونا شد که اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان از سوی شورای راهبری نمونه‌های از این کمک‌ها است.

وی با اشاره به اعلام اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد: پیشنهاد بهتری بایستی جایگزین تعطیلی آموزش شود.

فرماندار کنگان با اشاره به نزدیک شدن به نیمه دوم سال و فصل بارش عنوان کردد: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی، شهرداران سه گانه و اداره راه و شهرسازی شهرستان نسبت به لایروبی آبراه‌ها و پاکسازی سدهای موجود در ارتفاع شهرستان اقدام و وسایل و ماشین آلات مدیریت بحران شهرستان آماده و مجهز شوند.

پاکنژاد افزود:درماه محرم با همکاری مردم برنامه‌های عزاداری بخوبی برگزار شد و در اربعین نیز این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و راه‌اندازی موکب در سطح شهرستان همچنان ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: ماهیت فرهنگی دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد و برای نسل جوان این ماهیت تبیین شود.

فرماندار کنگان با اشاره به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی مجدد مصلاهای جمعه برای اقامه نماز و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر همکاری دستگاه‌ها در این زمینه بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

امام جمعه کنگان گفت: نگاه صنعت به شهرستان کنگان به عنوان میزبان صنعت نیازمند بازنگری است

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: با توجه به رشد جمعیت در این شهرستان و نیز حضور صنعت در شهرستان‌های کنگان و عسلویه، عدالت ایجاب می‌کند در توزیع و ارائه خدمات وزارت نفت به این دو شهرستان توجه ویژه و بیشتری در مقایسه با دیگر نقاط استان بوشهر داشته باشد.

وی با تاکید بر خدمت صادقانه و بی منت به مردم اظهار داشت: دوران مسئولیت فرصتی برای خدمت به آحاد مردم است.

امام جمعه با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با تشکر از مدیریت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مدارس علمیه اظهار داشت: وضعیت برخی مدارس در این شهرستان هنوز مشخص نیست که لازم است همه مسئولان با کمک به آموزش و پرورش در حل این مشکل همت گمارند.

محمودی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بزرگداشت دفاع مقدس وظیفه همه طیف‌ها است و اقتدار و عزت امروز نظام دینی به برکت هشت سال دفاع مقدس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند