150 هزار میلیارد تومان تسهیلات امسال به صنایع و معادن کشور پرداخت شد


150 هزار میلیارد تومان تسهیلات امسال به صنایع و معادن کشور پرداخت شد

سمنان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن از ابتدای فروردین تا پایان مرداد 99 پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، محسن صالحی‌نیا عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری ابرازداشت: مطابق با قانون بودجه، بانک‌های کشور باید ۴۰ درصد از سهم تسهیلات خود را به بخش صنعت و معدن اختصاص دهند که در سال گذشته مبلغ ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که نشان از تحقق حدود ۳۰ درصدی سهم این بخش‌ها از تسهیلات بانکی کشور داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: با توجه به شعار سال یعنی جهش تولید باید میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش صنعت و معدن کشور افزایش یابد.

صالحی‌نیا ابراز داشت: هدفگذاری وزارت صنعت‌، معدن و تجارت‌ تخصیص ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن است و این میزان تسهیلات به معنای تحقق ۴۰ درصدی سهم بخش‌های مذکور از تسهیلات بانکی کشور است.

وی تاکید کرد که ادامه روند پرداخت تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن کشور در پنج‌ ماه گذشته امسال، با توجه به نرخ ارز و هزینه‌های مواد اولیه، کفاف‌دهنده رونق و جهش تولید نیست.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزهای انجام ‌شده قرار است یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور به چرخه تولید بازگردد و تاکنون ۶۷۰ واحد تولیدی احیاء شد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه سهم استان سمنان احیای ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، افزود: اجرای طرح صنعت‌یار در احیا و بازفعالی واحدهای تولیدی گامی موثر در راستای شعار سال یعنی جهش تولید است.

وی با اشاره به افزایش تولیدات صنعتی واحدهای تولیدی کشور، تاکید کرد: کمبود نقدینگی یکی از مشکلات اساسی بنگاه‌های صنعتی کشور است.

وی بیان کرد: ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۸ شهرک صنعتی با قابلیت بهره‌برداری در استان سمنان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: سهم استان سمنان در تعداد شهرک‌های صنعتی کشور ۲.۲ درصد، از حیث تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی ۲.۸ درصد و در شاخص اشتغالزایی ۳.۴ درصد است.

وی تصریح کرد: آمارها بیانگر قابلیت و ظرفیت استان سمنان در مقایسه نسبی با دیگر استان‌های کشور از منظر اشتغالزایی است.

صالحی‌نیا با اشاره به درصد واحدهای غیر فعال کشور، خاطرنشان کرد: ۲۱ درصد از واحدهای صنعتی غیر فعال و دچار رکود شده است که این شاخص در استان سمنان کمتر از میانگین کشوری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: هدف گذاری بهره‌برداری یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کشور تا پایان سال است .

صالحی‌نیا گفت: بیشتر این واحدها از طرح‌هایی است که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیاز است تا این واحدها در استان سمنان شناسایی شود.

بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و صالحی‌نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان سمنان علاوه بر بازدید از چند واحد صنعتی و افتتاح واحد تولیدکننده قطعات خودرو در شهرک صنعتی سمنان، در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان حضور یافتند.

در این جلسه، آخرین ابلاغیه‌ها و آئین نامه‌های دریافتی در خصوص رونق تولید و رفع موانع تولید، مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان، گزارش لیست مصوبات تسهیلات رونق تولید و پایش تسهیلات توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، عملکرد بانک‌های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...