در شرایط فعلی که تحریم‌ها شرایط اقتصادی سختی را خصوصا در راستای تامین ارز مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور ایجاد کرده است،‌ صنایع فلزات غیرآهنی همچون مس توانسته‌اند با توسعه صادرات،‌ این مشکلات را در حد بسیار زیادی مرتفع کنند.

به تایید کارشناسان و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور، این رویداد تاثیری مثبت در برنامه‌ریزی‌های کلان این صنعت، با بسط آگاهی و تجمیع توانمندی‌های بومی کشور داشته است و از این رو برگزاری منظم و پیوسته آن توسط همه دست‌اندرکاران این حوزه امری مهم و ضروری است.

از طرفی شیوع بیماری کووید-۱۹، برگزاری تجمعات و رویدادها را با مشکلاتی همراه کرده و عملا امکان گردهم آمدن صاحبنظران حوزه‌های تخصصی در قالب رویدادها را غیرممکن کرده است.

اهمیت بالای برگزاری پیوسته این رویداد و تاثیر آن بر صنایع فلزات غیرآهنی از یک سو و محدودیت‌های ایجاد شده متاثر از ویروس کرونا از سویی دیگر،‌ دست‌اندرکاران برگزاری را بر آن داشت که در سال‌جاری، سومین دوره این رویداد را به شکلی جدید و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دهند.

در این راستا در نظر گرفته شد تا این گردهمایی با حداقل شرکت‌کنندگان موثر همچون معاونان وزارت صمت و مدیران بزرگ‌ترین سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی به شکل فیزیکی و دیگر مخاطبان و شرکت‌کنندگان به شکل مجازی برگزار شود. برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب مقرر شد حداکثر از ۱۰ الی ۱۵ درصد سالن برگزاری برای مشارکت‌کنندگان فیزیکی استفاده و تمهیدات و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری لازم برای مشارکت همزمان تا دو هزار نفر به شکل مجازی و آنلاین با امکان ارتباط دوسویه مجازی با سالن‌های همایش فراهم شود.

همچنین تجهیز محل برگزاری به امکاناتی همچون تونل ضدعفونی،‌ تب‌سنج‌های الکترونیک و همچنین ارائه ماسک‌های استاندارد در نوبت‌های متعدد و بسته‌های ضدعفونی شخصی به هر یک از افراد از جمله مواردی است که برقراری کامل پروتکل‌های بهداشتی را برای برگزاری این رویداد مهم اقتصادی میسر کرده است.

به نظر می‌رسد با توجه به اظهارنظرهای کارشناسان حوزه سلامت درخصوص طولانی بودن زمان شکست این بیماری،‌ همه فعالان حوزه‌های مختلف کسب و کار در کشور باید به‌منظور جلوگیری از رکود اقتصادی به جای تعطیل کردن فعالیت‌های اقتصادی،‌ راهکارهای مناسب با رعایت موازین بهداشتی را جایگزین آن کنند.

دبیرخانه این رویداد آماده است تا نیازها و سوالات مخاطبان محترم این رویداد را برای اطمینان از ایمن بودن این رویداد، پاسخگو باشد.

سومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار هفتم، هشتم و نهم مهرماه امسال برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶- ۴۲۷۱۰۱۸۰ تماس بگیرند یا به وب‌سایت http://events.den.ir مراجعه کنند.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند