ناقوس مرگ برای «گاوهای ترامپ»!


دیروز در مراسمی توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید انجام شد.

به گزارش فانوس، مدت ها است که اعراب به فکر علنی کردن روابط خود با اسرائیل افتاده اند. در این بین امارات متحده عربی، اولین کشور عربی بود که روابط خود را با رژیم صهیونیستی آشکار ساخت . علاوه بر این، در روزهای اخیر بحرین دومین کشوری است که اعلان کرده خواهان صلح با رژیم صهیونیستی است اما ملت بحرین با تظاهرات و صدور بیانیه هایی ضمن محکوم کردن این خیانت،اعلان کردند که همواره در کنار مردم فلسطین ایستاده است و صلح با اسرائیل اقدام و خواسته حکام بحرین است و نه ملت بحرین.

رژیم صهیونیستی همواره به دنبال اسرائیل بزرگتر یعنی تصرف کامل سرزمین تاریخی فلسطین و رویای نیل تا فرات بوده است و این هدف را در از سال 1948 در قالب طرح ها و برنامه های مختلف از جمله طرح الون، طرح شارون و در این اواخر طرح نتانیاهو که از ابتدای ورودش به عرصه سیاست اسرائیل، در حال پیگیری است.

با روی کارآمدن ترامپ و گرایشات شدید اسرائیلی وی، این مسئله در قالب معامله قرن توسط داماد یهودی وی و مشاور ارشد کاخ سفید در حال انجام است ، هم چنان که ترامپ سفارت آمریکا را به قدس منتقل کرد، بلندی های جولان را به رژیم صهیونیستی بخشید .اما الحاق کرانه باختری را به علت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موقتا تعلیق کرد و در عوض به منظور داشتن برگ برنده در انتخابات 2020 اعراب مرتجع را که از مدت های پیش روابط مخفیانه با اسرائیل داشتند، به سمت روابط علنی و صلح با اسرائیل سوق داد، به عبارتی اعراب ستاد انتخاباتی ترامپ شده اند تا ترامپ بیشتر و بهتر بدوشد!

در روز جمعه، ۲۱ شهریور (۱۱ سپتامبر) دونالد ترامپ در پیامی توئیتری خبر عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و بحرین را اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح رسیدند. بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند».

بحرین از یکسال پیش میزبان نشست هایی پیرامون معامله قرن با محوریت جرد کوشنر دامادی یهودی ترامپ بوده و در همین راستا اعلان آمادگی کرده که روابط پنهانی خود را با رژیم صهیونیستی علنی کند.

اقدامات عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی صرفا به تلاش های چندماهه و برگزاری کارگاه های اقتصادی که سال گذشته در منامه برگزار شد، نمی شود. براساس شواهد و قرائن تاریخی اعراب از دهها پیش با رژیم صهیونیستی رابطه پنهانی داشته اند اما مقدم بر سازکارهای معامله قرن، عادی سازی رسانه ای و سیاسی به همراه پیشبرد پروژه ایران هراسی در دستور کار بوده است.

به منظورعادی سازی رسانه ای ارتباط با رژیم صهیونیستی، مسئولان غربی ،از مقامات کشورهای عرب میخواستند تا در روزنامه های رژیم صهیونیستی مقاله ها و یادداشت های خود را بنویسند تا از این طریق افکار آنها به صورت مستقیم به مخاطبان صهیونیستی منتقل و در معرض قضاوت آن ها قرار گیرد غاقل از اینکه این بخشی از پروژه های رسانه ای عادی سازی روابط محسوب می شد، برای مثال مقامات بحرینی و امارات با انتشار مقاله های در دام این رویکرد افتادند.

در کنار این رویکرد، اسرائیل جای دشمن و دوست را با پروژه «ایران هراسی» به پیش برد و ایران را به عنوان دشمن اعراب و خود را به عنوان دوست ، در افکار عمومی اعراب مطرح کرد تا از این طریق کمک های مالی بیشتری از جانب غربی ها جذب کند و هم مساله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام به حاشیه رانده شود و در نتیجه هیچ گاه کشورهای اسلامی با وجود دشمن مشترکی به نام رژیم صهیونیستی، به فکر اتحاد نیفتند.

قرار است امروز اعلام رسمی روابط امارات و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید انجام شود. این نشست با حضورعبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات و بحرین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ«رئیس‌جمهور آمریکا به منظورامضای توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی برگزار می شود. الجزیره در گزارشی نوشت که بن زاید ولیعهد امارات، به سبب ترس از عواقب انتخابات 2020 و روی کارآمدن دمکرات ها در این نشست شرکت نکرده است.

طبق اعلان شبکه کان رژیم صهیونیستی نتانیاهو تنها سیاستمداری است که از اسرائیل به این مراسم می‌رود. یوسی کوهن، رئیس موساد و مئیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم نتانیاهو را در این مراسم همراهی می کنند.

نتانیاهو قبل از این سفر اعلان کرد که این توافق دوره جدیدی از صلح را رقم می‌زند که مدت ۲۵ سال برای آن تلاش کرده و میلیاردها دلار برای اسرائیل سود دارد.

هدف رژیم صهیونیستی صرفا انزوا و فشار بر ایران با توجه به موقعیت مهم جغرافیایی بحرین و وجود ناوگان پنجم آمریکا است. در عوض بحرین با توهم ایجاد امنیت بیشتر به سمت اسرائیل گرایش پیدا کرده ،این در حالی است که اسرائیل حتی نمی تواند امنیت خود را تامین کند، چگونه می تواند برای امارات و بحرین امنیت ایجاد کند؟ چرا حاکمان بحرین و امارات از سرنوشت صدام و محمدرضاشاه پهلوی و بقیه دیکتاتورهای منطقه درس نمی گیرند که تمام تلاش شان در نزدیکی به اسرائیل و آمریکا «بقای» تاج و تخت شان بود ، اما در نهایت از قضا سرکنگبین صفرا فزود!

شاه ایران برای سرکوبی و کشتار مردم کشورش در جریان قیام 17 شهریور از اسرائیلی ها کمک خواست، اما این کشتار هزاران نفری با کمک صهیونیست ها، سقوط شاه را نزدیک تر از قبل کرد.

بحرین در مقابل «هیچ تر از هیچ » و حتی بالاتر از «تقریبا هیچ» تن به خفت و خواری داد و از پشت به فلسطین و دنیای اسلام خنجر زد. عادی سازی روابط آنقدر صهیونیست های را گستاخ کرده است که "ایدی کوهن" تحلیلگر مشهور اسرائیلی در مورد برنامه تلویزیونی گفت نتانیاهو اکنون پادشاه خلیج فارس است!

حاکمان بحرین و امارات بدانند که اگر محور مقاومت نبود، سرزمین این کشورها هم توسط اسرائیل با سیاست توسعه ارضی بلعیده می شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر