ساده‌انگاری در آموزش و پرورش باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود


ساده‌انگاری در آموزش و پرورش باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

شهرری - ایرنا - بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: ساده‌انگاری در موضوع‌های آموزش و پرورش به هیچ وجه قابل اغماض نیست؛ زیرا بی‌توجه به آن آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در پی خواهد داشت.

امین بابایی روز چهارشنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش بخش کهریزک در سال ۹۹ ضمن گلایه از عدم حضور برخی اعضای شورا در جلسه های آموزش و پرورش، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت تامین تبلت دانش‌آموزی اظهار داشت: برای رفع این مشکل، نیازمند کمک خیرین برای تهیه تبلت دانش آموزی هستیم.

وی افزود: با بازگشایی مدارس بسیاری از خانواده‌ها نگران وضعیت تحصیل فرزندانشان هستند که در شرایط آموزش مجازی، توانایی خرید تبلت یا موبایل هوشمند را نداشته و پرداخت هزینه‌های اینترنت نیز برایشان دشوار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به تأثیرگذاری کرونا بر همه سطح زندگی افراد و کاهش قدرت خرید مردم تلاش داریم با راه‌اندازی کمپین «میز مهربانی» با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نسبت به شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و تهیه بسته‌های آموزشی از جمله تبلت برای آن‌ها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کمپین میز مهربانی برای نخستین بار در استان تهران، به صورت پایلوت در بخش کهریزک می‌تواند الگوی رفتاری مناسبی در شرایط شیوع ویروس کرونا در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند باشد تا در کنار سایر دانش‌آموزان از ظرفیت شبکه شاد بهره‌مند شوند.

بخشدار کهریزک یادآور شد: با همکاری خیرین نیکوکار بخش کهریزک و شهرستان ری و با محوریت آموزش و پرورش نیمه مهرماه میز مهربانی راه‌اندازی می‌شود.

ضدعفونی مدارس به صورت مستمر انجام می شود

رییس آموزش و پرورش بخش کهریزک نیز در این جلسه با اشاره به ضدعفونی مستمر مدارس بخش کهریزک گفت: از شهرداران و دهیاران تقاضا داریم در این موضوع به مدارس کمک کنند.

محمد افضلی نیا با تأکید بر بازگشایی ایمن مدارس در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ضدعفونی مدارس به صورت مستمر در حال انجام بوده و تاکنون ابتلای دانش‌آموزی به بیماری کرونا در مدارس بخش کهریزک گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا فعالیت در فضاهای آموزشی منوط به امکانات کامل بهداشتی، تأمین محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

افضلی‌نیا در ادامه ضمن قدردانی از اقدام دهیار و اعضای شورای گلحصار در ضدعفونی کردن مدارس این روستا تصریح کرد: امید است این روند در دیگر مدارس و روستاهای بخش کهریزک نیز پیگیری شود.

وی سپس با اشاره به واگذاری اراضی آموزشی در برخی مناطق کهریزک گفت: در این راستا اقدامات خوبی توسط بخشدار کهریزک صورت گرفته و مقرر شده با همکاری شهرداری کهریزک نسبت به شناسایی اراضی مناسب در جهت تامین فضای آموزشی کاربردی اقدامات لازم انجام شود.

افضلی‌نیا در پایان با اشاره به تخصیص اینترنت رایگان به معلمان خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم در بخش کهریزک با اداره مخابرات صورت گرفته تا معلمان بتوانند در بستر شاد نسبت به آموزش مجازی دانش‌آموزان اقدام کنند.

به گفته افضلی نیا در سال ۹۳ شمار دانش آموزان کهریزک ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که در حال حاضر این تعداد دانش آموز به ۳۲ هزار نفر در ۱۲۴ مدرسه رسیده است.

بخش کهریزک با جمعیتی در حدود ۱۶۳ هزار نفر از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس