7 هزار میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه‌های دانشجویان پزشکی نیاز است


7 هزار میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه‌های دانشجویان پزشکی نیاز است

کاشان- ایرنا- معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ضرورت تخصیص دست‌کم هفت هزار میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی زیر نظر این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه در جمع برخی از مسئولان کانون‌ها، تشکل‌ها و خیرین سلامت کاشان گفت: ۴۱ خوابگاه نیمه تمام هم اکنون در کشور داریم که ظرفیت اسکان ۲۰ هزار نفر دانشجو را می‌توانند فراهم کنند.

وی تصریح کرد: برخی طرح‌ها که با ۶۰ یا ۷۰ میلیارد ریال می‌توانست به پایان برسد، به علت مشکلات اقتصادی در حال حاضر ‌به ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد؛ چون نگاه وزارتخانه به سمت توسعه بهداشت و درمان بود و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی مغفول ماند.

معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همچنین نزدیک به ۶۰۰ خوابگاه دانشجویی در سراسر کشور فرسوده شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد که نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی با قدردانی از تلاش‌های خیران در این راستا اظهار داشت: همه قشرهای مردم خدایی هستند و رنگ خدایی دارند اما برخی خدایی‌تر، با سخاوت‌تر و در واقع جزو برگزیدگان به شمار می‌آیند که نمونه آن خیران هستند؛ چرا که این سعادت نصیب همگان نمی‌شود.

لاری اضافه کرد: ایمان داریم سرمایه خیران برکت به کار می‌دهد و بر این اساس وزارت بهداشت تصمیم گرفته است در ازای هر گامی که خیران برای ساخت خوابگاه بردارند، ۲ برابر آن اعتبار تخصیص دهد.

وی با تاکید بر اینکه خوابگاه‌ها بستری برای کارهای فرهنگی هستند، تشریح کرد: دانشجویان از نقاط مختلف کشور وارد یک شهر می‌شوند و با توجه به مشکلات اقتصادی برای خانواده‌ها اجاره خانه مقدور نیست یا در صورت توانایی مالی ترجیح می‌دهند فرزندانشان در محل امنی سکونت داشته باشند؛ به ویژه دانشجویان رشته‌های پزشکی که دوره تحصیل طولانی دارند، بهترین مکان امن برایشان خوابگاه دانشجویی است.

به گزارش ایرنا، چند نفر از خیران سلامت منطقه کاشان در ادامه این نشست با اهدای لوحی تقدیر شدند.

بنابر آمارهای رسمی، حدود ۲۴۷ هزار نفر دانشجو در حال حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی نقاط مختلف کشور به تحصیل اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش