کاروان سلامت قم در ایرانشهر مستقر شد


کاروان سلامت قم در ایرانشهر مستقر شد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: کاروان سلامت طرح «ملی نذر آب ٣» این استان با استقرار در ایرانشهر افتخار دارد به مردمی که روزی میزبان رهبر معظم انقلاب بودند خدمات درمانی ارائه کند.

محمدرضا بهرامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این طرح ٢٠ پزشک متخصص، عمومی و پیراپزشک شامل فوق تخصص ریه، متخصص کودکان و اطفال، زنان و زایمان، آنکولوژی، متخصص داخلی، متخصص گوش و حلق و بینی، سه دندانپزشک و همچنین چهار ماما و پرستار، سه دستیار دندانپزشک، سه کارشناس ارشد روانشناسی و امور تربیتی و کارشناسان دارویی، خدمات درمانی و داروهای مورد نیاز را به صورت رایگان به مردم دهستان ابتر ایرانشهر ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این کاروان به مدت چهار روز در دهستان ابتر از توابع بخش مرکزی ایرانشهر مستقر است، ادامه داد: رقابت‌های فرهنگی، نقاشی و قرآنی با حضور روانشناسان اعزامی از استان قم از جمله برنامه‌های فرهنگی این کاروان است.

رییس جمعیت هلال احمر قم با بیان اینکه در روز اول استقرار پزشکان بیش‌از ۴۶٠ بیمار منطقه ویزیت رایگان شدند افزود: افزون‌بر ١۵ میلیارد ریال برای درمان، آموزش و معیشت مردم این منطقه از سوی خیران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: به دلیل وجود بیماری‌های شایع در مناطق از قبیل کم خونی، دیابت، مالاریا همچنین بیماری‌هایی که از آب و غذا منتقل می‌شود درمان و راه‌های مقابله با این بیماری‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی این کاروان به مردم ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: امسال طرح ملی «نذر آب ٣» در ۶ شهرستان این استان برگزار می‌شود.

علیرضا میربهاالدین بیان کرد: اجرای این طرح در سه محور اجرای کاروان سلامت، توزیع آب آشامیدنی و بسته حمایتی در مناطق مورد نظر انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های خیران از جمله وظایف سازمان داوطلبان هلال احمر است.

فرماندار ایرانشهر نیز اظهارداشت: خدمات ارزنده‌ای از سوی جمعیت هلال احمر در این منطقه صورت می‌گیرد که قابل تقدیر است.

ابوذر کوثری افزود: پیش‌بینی می‌شود افزون‌بر ۲ هزار نفر از جمعیت دهستان ابتر ایرانشهراز خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر قم بصورت رایگان بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفیقِ نیمه راه