50 کتاب از وصیت‌نامه شهدای کردستان چاپ می‌شود


50 کتاب از وصیت‌نامه شهدای کردستان چاپ می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: چاپ و تدوین 50 عنوان کتاب از وصیت‌نامه شهدای استان از جمله برنامه‌های بنیاد در هفته دفاع مقدس است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، سردار ذبیح الله مالکی روز چهارشنبه در نشست خبری در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار داشت:‌ برگزاری نشست ویدیو کنفرانس سراسری رهبر معظم انقلاب با مسوولان استان‌ها و پیشکسوتان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، عطر افشانی مزار شهدا، حضور فرماندهان در نماز جمعه و افتتاح پروژه‌های صنعتی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان است.

وی با بیان اینکه امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: در سطح ادارات نیز برنامه‌هایی برگزار و از ۴۰ خانواده شهدا و پیشکسوتان جنگ تحمیلی در روز نخست هفته دفاع مقدس به صورت نمادین تجلیل می‌شود.

سردار مالکی با اشاره به اینکه ۱۱ ستاد برای برنامه‌های هفته تشکیل شده است، افزود: ۹۷ کمیته‌ نیز در سطح استان برای رصد برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس از سوم خرداد تشکیل و تا پایان سال فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون نفر پیشکسوت دفاع مقدس کشور تجلیل می‌شوند، یادآور شد: در کردستان نیز ۲ هزار نفر تجلیل می‌شوند که تاکنون از یک هزار نفر از این عزیزان تجلیل شده‌ است ضمن اینکه از مجسمه نماد و مقاومت پایداری کردستان در پارک آبیدر سنندج نیز این هفته رونمایی می‌شود.

سردار مالکی با اشاره به اینکه صدها برنامه در شهرها و روستاهای استان بویژه غبارروبی مزار شهدا در این هفته انجام می‌شود، تاکید کرد: نزدیک به ۶ هزار و ۸۶۴ نفر پیشکسوت دفاع مقدس در استان داریم که تعدادی در سنوات گذشته و امسال نیز از ۲ هزار نفر تجلیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان ایران جانانه از نظام دفاع کردند و با شکست دشمن نگذاشتند آنها به اهداف خود برسند، گفت: انقلاب ما ادامه دهنده راه پیامبر اعظم (ص) است و اجازه نخواهیم داد ارزش‌های دینی و اسلامی ما توسط دشمن از بین برود.

سردار مالکی با اشاره به اینکه جنگ‌های علیه ایران کمتر از جنگ جهانی نبود، اضافه کرد: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است جنگی که رژیم بعث عراق علیه ایران اسلامی به راه انداخت و در برخی مناطق کشور نیز درگیری‌های داخلی شکل گرفت ولی به لطف خدا و جانفشانی رزمندگان، دشمن شکست خورد./826/د102/ق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟