هر آنچه نیاز است از 207 سقف شیشه‌ای بدانید


هر آنچه نیاز است از 207 سقف شیشه‌ای بدانید

خودرو پژو 207 پانوراما یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که این روز‌ها به قیمت 450 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

هر آنچه نیاز است از 207 سقف شیشه‌ای بدانید

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تیرماه پارسال بود که ایران خودرو خبر از تولید خودرویی جدید داد؛ خودرویی که تفاوت هایی با دیگر خودروها در طراحی دارد. پژو 207 پانوراما این خودرو متفاوت که از نظر ظراهی شبیه همان 207 است به جای سانروف به سقف شیشه ای مجهز شده و قرار بود در 2 نوع دنده ای و اتوماتیک ظاهر شود.

این خودرو را در سال گذشته پیش فروش کرد و قرار بود از اول تیر امسال تحویل مشتریان دهد. حالا خبرها حاکی از این است که تعدادی از این خودرو به مشتریان تحویل داده شده است. برخی این خودرو را متفاوت از دیگر تولیدی های این کارخانه می دانند اما ‌نمی‌توان پژو ۲۰۷ سقف پانوراما را یک خودرو جدید دانست چراکه تنها با یک تغییر آن هم در سقف خودرو در مقایسه با پژو ۲۰۷i همراه شده و در سایر بخش‌ها هیچ تغییری رخ نداده است.

در واقع پژو ۲۰۷ جدید، خود یک نمونه فیس لیفت شده از ۲۰۶ است که در فرانسه با نام ۲۰۶ پلاس عرضه شد و در ایران با چراغ‌های عقب جدید و با نام پژو ۲۰۷ عرضه شد. پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای طراحی مشابه پژو ۲۰۷i دارد و سقف آن اکنون از نوع شیشه‌ای و پانوراماست که بیشتر سقف را پوشانده است.

هر آنچه نیاز است از 207 سقف شیشه‌ای بدانید

در نمای جلو چراغ‌ها طراحی برجسته‌ای دارند و این برجستگی در چراغ‌های عقب هم دیده می‌شود. چراغ‌های عقب در مقایسه با مدل قبلی ۲۰۷ که تولید آن متوقف شده متفاوت است. به علاوه اینکه از رینگ‌های جدیدی در ۲۰۷ استفاده شد که به بهتر شدن طراحی ظاهری آن کمک می‌کند.

طراحی کابین پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای تغییری نکرده و در مرکز داشبورد یک نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی دیده می‌شود. بیشتر بخش‌ها از پلاستیک تشکیل شده و روکش صندلی‌ها از پارچه است. سقف پژو ۲۰۷ پانوراما اکنون از جنس شیشه است و دید آسمان را در اختیار همه سرنشینان قرار می‌دهد. ایران خودرو پوشش کشویی را برای سقف در نظر گرفته که با بسته شدن، مانع از تابش نور آفتاب به داخل کابین می‌شود.

هر آنچه نیاز است از 207 سقف شیشه‌ای بدانید

این خودرو به دلیل داشتن سقف شیشه ای بسیار مورد استقبال قرار گرفت و افراد زیادی در این پیش فروش شرکت کردند. از جمله مشخصات این خودرو می توان به موتور ۱.۶ لیتری TU۵ اشاره کرد. این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می‌کند و استاندارد آلایندگی یورو ۵ برای آن در نظر گرفته شده است.

هر آنچه نیاز است از 207 سقف شیشه‌ای بدانید

جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلوی ۲۰۷ i سقف شیشه‌ای دارند. ترمز‌های دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی، دو کیسه هوا، چراغ روشنایی روز، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، پخش DVD و USB و AUX، بلوتوث، کروز کنترل، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سقف شیشه‌ای ثابت با سایه بان دستی و… از جمله امکانات این خودروی ارتقا یافته است.

سازه سقف شیشه‌ای پژو ۲۰۷ i بر اساس اصول پلتفرم PF۱ و خودروهایی، چون پژو ۲۰۸ طراحی شده است و توانسته تا استاندارد این بخش را مطابق به ECE و ای-مارک به دست آورد.

همچنین در بخش سازه پژو ۲۰۷ i پانورامیک شاهد هستیم که اتصالات مقاومتی سقف، قالب شیشه جلو، سیم کشی سقف و آنتن، عایق‌ها و… نسبت به نمونه معمولی تغییر کرده است. در بخش ایمنی، کیفیت و دوام شیشه سقف این خودرو شاهد هستیم که مجوز ECE و ای-مارک هم به صورت مجزا برای این قطعه دریافت شده است.

هر آنچه نیاز است از 207 سقف شیشه‌ای بدانید

معایب پژو ۲۰۷ پانوراما چیست؟

پژو ۲۰۷ در کنار مزایا، از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه به مهم‌ترین معایب پژو ۲۰۷ خواهیم پرداخت. اولین گزینه در فهرست معایب پژو ۲۰۷، گیربکس این خودرو است. پژو ۲۰۷ یه یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز بوده و دارای توان خروجی ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور است که این نیرو را توسط یک گیربکس ۴ دنده اتومات یا ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

گرچه گیربکس دستی این خودرو از عملکرد خوبی برخوردار است، اما گیربکس اتومات پژو ۲۰۷ با نام AL۴ در مقایسه با جعبه‌دنده‌های خودرو‌های به‌روزتر، عملکرد ضعیف‌تر و کندتری دارد. یکی دیگر از معایب پژو ۲۰۷ محدودیت فضا برای سرنشینان است و فضایی که در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد کم و نامناسب خواهد بود. درصورتی‌که راننده و سرنشین جلو حتی اندکی صندلی خود را به عقب حرکت دهند، فضای پا برای سرنشینان عقب بسیار کم و آزاردهنده می‌شود.

هر آنچه نیاز است از 207 سقف شیشه‌ای بدانید

از معایب دیگر پژو ۲۰۷ می‌توان به صندلی‌های خشک این خودرو به‌خصوص در ردیف عقب اشاره کرد. متریال استفاده شده در ساخت این صندلی‌ها چندان مرغوب نبوده و پرواضح است که اصول ارگونومیک در ساخت آن‌ها نادیده گرفته شده و در سفر‌های طولانی‌مدت می‌تواند موجبات آزار سرنشینان را فراهم کند. گفتنی است که این خودرو حدودا در بازار آزاد به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ پانوراما
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA) , ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر، کد کلاس ۶۰۰۰۴: ترمز عقب کاسه‌ای
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان هیدرولیکی، کلید‌های کنترل روی فرمان (MFC)، کدکلاس ۶۰۰۰۳ و ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۱۰:فرمان برقی
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، GPS، DVD، پورت USB، بلندگو در‌های جلو و عقب، تیوتر صوتی جلو، بلوتوث
چراغها چراغ مه شکن جلو و عقب,قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو ، چراغ جدید عقب ، چراغ جلو مجهز به چراغ روز
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه
شیشه ها شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب
تزئینات تریم خاکستری
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربند‌های ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه‌ای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب
رینگ و لاستیک 14 اینچ آلومینیومی، کد کلاس 60003و60004 و60005و60006و 60007 و 60011: 14 اینچ فولادی
صندلی صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ۴ جهت بصورت دستی، پشت سری جلو وعقب قابل تنظیم
سایر تجهیزات کد کلاس 60002 و60003 و60006 و 60007 و 60010 و 60011: کروز کنترل دارد ، کد کلاس 60005 و60004: کروز کنترل ندارد، کد کلاس 60004و60010 : سقف شیشه ای
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج