استاندار همدان: محرومیت‌زدایی فامنین در اولویت است


استاندار همدان: محرومیت‌زدایی فامنین در اولویت است

همدان _ ایرنا _ استاندار همدان با تاکید بر محرومیت‌زدایی فامنین به عنوان اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان گفت: پیشرفت این شهرستان از اهداف مجموعه مدیریتی است.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی استاندار همدان روز چهارشنبه در نوزدهمین نشست شورای هماهنگی توسعه‌ پایدار شهرستان فامنین، با تاکید بر اتمام طرح‌های در دست اقدام، افزود:

استاندار همدان ادامه داد: حرکت مبنی بر برنامه‌ و مطالعات علمی در استان یکی از اولویت های است و برای همه شهرستان‌های استان همدان نیز برنامه راهبردی تعریف شده است.

شاهرخی تاکید کرد: سعی شود در این مدت باقی مانده از دولت، همه طرح‌های در دست اقدام به نتیجه نهایی برسند.

فرماندار فامنین نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف ما در سند توسعه شهرستان فامنین، داشتن روستای بدون بیکار است.

سید مجید شماعی اظهار داشت: در روستای نگار خاتون با توجه به پتانسیل بالا تاکنون۵۲ واحد ساخت ادوات کشاورزی در منازل و کارگاههای خانگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ناحیه صنعتی نگارخاتون که از سال ۸۸ کلنگ زنی شده بود و تاکنون متقاضی نداشت، با پیگیری و کار فرهنگی ۴۵ نفر درخواست زمین دادند و پیش بینی می‌شود از روستاهای اطراف هم برای انجام کار به این روستا مراجعه کنند.

شماعی افزود: در سال جاری تعهد اشتغال ۶۵۷ نفر داشتیم که تاکنون ۶۵ درصد معادل ۴۲۱ نفر محقق شده است.

وی اضافه کرد: تنها شهرستانی در کشور و استان بودیم که با فعالیت ۵۲ صندوق خرد زنان روستایی ۵۰ میلیون اعتبار چهار درصد جذب شد و ۷۵۰ نفر مشغول مشاغل خانگی شدند.

رییس بسیج سازندگی استان همدان نیز گفت: در شهرستان فامنین بیش از ۳۴ صندوق قرض الحسنه با یک هزار و ۲۰۰ نفر عضو، راه اندازی و ۶۶ تسهیلات بدون کمک بانک های دولتی واگذار شده است.

سرهنگ علی قره باغی با بیان اینکه در کل استان یک هزار و ۱۳۷ گروه جهادی ثبت شده که در شهرستان فامنین ۶۶ گروه جهادی فعال هست افزود: ۳۳ گروه جغرافیا محور با حضور در مناطق محروم به خدمت رسانی مشغول هستند و برای خدمت به محرومان وارد این عرصه شدند.

وی با بیان اینکه بسیج تمام قد در خدمت مردم و دستگاههای اجرایی است، افزود: بسیج سازندگی با ۳۰ درصد آورده، در طرح جامع محرومیت زدایی در حوزه معیشت و انتقال آب شرب روستایی، خدمت می‌کند.

در این جلسه مهمترین طرح‌های انجام شده و همچنین طرح‌ها در دست اقدام در شهرستان فامنین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان