یک پژوهشگر: ازدواج سالم به آمادگی نیاز دارد


یک پژوهشگر: ازدواج سالم به آمادگی نیاز دارد

گناوه - ایرنا - پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: یک فرد برای ازدواج سالم و خردمندانه باید آمادگی روان‌شناختی، عاطفی و هیجانی برای رابطه و زندگی با زوج خود داشته باشد.

علی محمدنظری روز چهارشنبه در نشست مجازی تخصصی ازدواج خردمندانه (بدون شکست) با دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه افزود: در ازدواج خردمندانه نیازی نیست هماهنگی بین تفکرات ایجاد شود بلکه لازمه آن احترام به تفاوت‌ها است.

وی اظهارداشت: ازدواج سالم ،پیوندی مسئولانه است که در آن هر یک از زوجین به مسئولیت خود در ازدواج می‌اندیشند.

نظری گفت: در شکل گیری یک ازدواج سالم ، باید مجموعه‌ای از رفتارها به نام هوش ازدواج شکل بگیرد که در آن رضایت زوجین بعد از گذشت سال‌ها وجود و تداوم دارد.

این پژوهشگر و روان شنان اظهارداشت: در واقع هوش ازدواج تبیین کننده نوع احساسی به ازدواج و میزان رضایت انسان از بودن در کنار هم است.

وی گفت: عناصر هوش ازدواج شامل رفتار مسئولانه، مسئولیت در برابر خانواده همسر و تحلیل رفتار خود با تمرکز بر تحلیل رفتار والدین است.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: افزایش سطح آگاهی دانشجویان و ارائه یک مدل صحیح از سبک زندگی ایرانی و اسلامی از اهداف برگزاری این نشست است.

ضرغام خرمی افزود: ازدواج خردمندانه مستلزم حذف سنت‌های غلط و بدعت‌های خود ساخته جامعه است و انتخاب همراه، هم راز و همسر آینده مهم‌ترین انتخاب زندگی است.

در پایان این نشست علی محمد نظری به سئوالات دانشجویان و دیگر شرکت کنندگان پاسخ داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید