استفاده از توان استان برای افزایش شتاب توسعه قشم


استفاده از توان استان برای افزایش شتاب توسعه قشم

قشم- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: توان این استان در کنار منطقه آزاد قشم قرار می‌گیرد تا سرعت توسعه و رشد در این جزیره شتاب روز افزون بگیرد.

فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح طرح فیبرنوری دریایی جزیره‌های خلیج فارس در قشم افزود: استان هرمزگان ظرفیت‌های نهفته مهمی در زمینه کشاورزی، صنایع، گردشگری و غیر آن دارد که حضور پر رنگ وزارت ارتباطات را می طلبد.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات می‌تواند در مناطق سیاهو، بشاگرد و فین با ارتقاء زیرساخت ها در حوزه تخصصی خود، اتفاقات خوبی دراین مناطق رقم بزند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: یکی از سیاست های جدی دولت، دولت الکترونیک است و این مهم با فعالیت های وزارت ارتباطات شکل می‌گیرد.

وی افزود: ارتباطات و فن آوری اطلاعات در استان هرزگان با توجه به موقعیت استراتژیک این استان به عنوان قلب اقتصاد ایران بسیار مهم است.

همتی ادامه داد: مناطق آزاد، مناطق ویژه و بنادر استان نشان از موقعیت ویژه استان هرمزگان دارد و وضعیت این استان به لحاظ امنیتی، اقتصادی و دسترسی به آب های آزاد، فرصت‌های بی بدیلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ایجاد کرده است که باید از آن به درستی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه انرژی حدود ۶۰ درصد بنزین کشور در این استان تولید می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به وجود ۵۰ بندر و ۱۲ فرودگاه در این استان گفت: ۶۰ درصد صادرات و وارت کشور از طریق این مبادی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این استان تاثیر مهمی بر اقتصاد ملی و نقش مهمی در بودجه عمومی کشور دارد.

طرح رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک روز چهارشنبه طی آیینی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استان در این جزیره به بهره‌برداری رسید.

در مرحله اول اجرایاین طرح مسیر دوم فیبر نوری دریایی برای جزایر کیش، قشم و خارک به طول ۱۸۹ کیلومتر و با هزینه‌ای افزون‌ بر ۳۷۶ میلیارد ریال اجرا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !