50 کیلومتر راه روستایی شیروان در دست اجرا است


50 کیلومتر راه روستایی شیروان در دست اجرا است

بجنورد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان گفت: هم اکنون ساخت 50 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان خراسان شمالی در دست اجرا است.

حمید جوان، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه های در دست اجرا در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه ساخته می شود که تاکنون بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی با بیان اینکه امسال اعتباری برای طرح های مزبور تخصیص نیافته است، گفت: تاکنون برای عملیات ساخت این طرح ها ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که برای تکمیل و اتمام آن نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر لازم است.

جوان افزود: احداث راه های روستایی مزبور در قالب ۱۲ طرح است که هزینه هر کیلومتر خاکبرداری، زیرسازی و آسفالت آن نیاز به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: علاوه بر این طرح ها، زیرسازی و آسفالت راه روستایی سنجد در بخش قوشخانه و ساخت پل روستای علی محمد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

شهرستان شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

هم اینک مجموع کل راه‌های روستایی این شهرستان ۶۵۰ کیلومتر است که بیش از ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و ۸۶ کیلومتر بزرگراه در دو باند شمالی و جنوبی دارد.

شیروان که در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد، به دلیل واقع شدن در مسیر اصلی استان‌های شمالی به مشهد یکی از مسیرهای پرتردد کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟