امام جمعه شهرکرد: امدادرسانی نیروهای اورژانس 115 در مناطق مختلف قابل ستودنی است


امام جمعه شهرکرد: امدادرسانی نیروهای اورژانس 115 در مناطق مختلف قابل ستودنی است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ضمن تقدیر از تلاش تکنسین‌های اورژانس در امدادرسانی گفت: امدادرسانی نیروهای اورژانس 115 در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق سخت‌گذر قابل ستودنی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام عصر چهارشنبه به مناسبت روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی در دیدار با تکنسین‌های اورژانس استان افزود: در استان برخی مناطق دور دست ،روستایی و سخت‌گذر که از مسائل درمانی محرومند و فاقد امکانات دسترسی، جاده، ماشین آلات، نیروهای مجرب و همه نوع امکاناتی که یک بیمار نیاز دارد، هستند و با همان درمان‌های اولیه و سنتی زندگی خود را می گذرانند.

وی به انتقال آموزش‌های طب سنتی و بین نسل‌ها و افراد دیگر در این مناطق انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: خدمت رسانی به این قشر یک موهبت است که نصیب نیروهای اورژانس شده است.

وی با تامین امکانات و تجهیزات لازم امدادرسانی به مناطق سخت گذر اشاره کرد و گفت: تامین این تجهیزات و امکانات بار سنگین مسئولیتی است که روی دوش جامعه و حکومت و مسئولان نظام مانده است.

امام جمعه ضمن ابراز خرسندی از مستقر شدن امداد هوایی در استان پس از چند سال از وقفه ،که بعد از سقوط بالگرد اورژانس در حین ماموریت اتفاق افتاد، افزود: فعال شدن امداد هوایی بسیاری از مشکلات امدادرسانی بهمناطق سخت‌گذر را کاهش می‌دهد.

به گفته وی، افرادی که در این مناطق محروم به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی در خفا و در اوج محرومیت جان می‌دهند و هیچ مطالبه کننده‌ای هم برای آنها وجود ندارد و این نشان‌دهنده مظلومیت و محرومیت این افراد است.

نکونام با تاکید بر اینکه مسولان و دست‌اندرکارانی که برای تامین امکانات برای این مناطق کم کاری می کنند ،باید پاسخگو باشند.

وی به فعالیت تکنسین‌های اورژانس که مجموعه خدوم، کارآزموده، پرنشاط، باانگیزه برای خدمت رسانی در مناطق مختلف و حوادث و سوانح مختلف هستند اشاره کرد و گفت: امدادرسانی سریع و صحیح از وظایف این تکنسین‌هاست.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این دیدار با اشار به اینکه اورژانس استان دارای ۵۲ پایگاه شهری و روستایی است ، گفت: این اورژانس مجهز به ۸۱ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و یک بیمارستان صحرایی ۳۶ تختخوابی نیز در اختیار مرکز اورژانس استان است.

محمد حیدری افزود: در سالجاری ۱۳ هزار ماموریت توسط تکنسین‌های اورژانس استان انجام شده است که چهار هزار ماموریت در خصوص بیماری قلبی و عروقی و چهار هزار و ۵۰۰ تماس تصادفی بوده است.

وی اظهار داشت: ۱۵ درصد تماسهای برقرار شده با مرکز اورژانس مزاحمت تلفنی و ۱۰ درصد مشاوره تلفنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت